نماد آخرین خبر

تصویری از اجرای بازی Horizon Zero Dawn روی استیم دک منتشر شد

منبع
گيم فا
بروزرسانی
تصویری از اجرای بازی Horizon Zero Dawn روی استیم دک منتشر شد

گیم فا/ شوهی یوشیدا (Shuhie Yoshida)، رئیس بخش عناوین مستقل پلی‌استیشن، اخیرا تصویری از اجرای بازی Horizon Zero Dawn روی استیم دک را در توییتر خود به اشتراک گذاشته است.

گویا شرکت ولو (Valve) رایانه‌ی دستی خود را در اختیار آقای یوشیدا قرار داده، او نیز از این فرصت استفاده کرده و یکی از عناوین پلی‌استیشن را برای بررسی استیم دک انتخاب نموده است. آقای یوشیدا تصویری را هم از این تجربه‌ی خود به اشترک گذاشت، که البته ناگزیر گفتگوهایی پیرامون پلی‌استیشن ویتا 2 به همراه داشت.

«با تشکر از شرکت ولو، مشغول بررسی بازی Horizon Zero Dawn روی استیم دک»

با توجه به سرنوشتی که پلی‌استیشن ویتا داشت، به نظر نمی‌رسد که سونی فکر تولید و عرضه‌ی یک کنسول دستی دیگر را برای آینده‌ی نزدیک در سر داشته باشد. اما در طرف مقابل، استیم دک فاصله‌ی چندانی با ورود به بازار ندارند و علاقه‌مندان به این رایانه‌ی دستی، به زودی می‌توانند یکی از آن را در اختیار باشند.

احتمالا دیگر همه می‌دانند که پورت عناوین فرست پارتی پلی‌استیشن برای پلتفرم رایانه‌های شخصی، حالا دیگر بخشی از برنامه‌ی راهبردی شرکت سونی را تشکیل می‌دهد. با این حال، شرکت سونی نشان داده است که تمایلی به انجام این کار در روز و تاریخ انتشار ساخته‌های فرست پارتی خود ندارند. گرچه، هیچ چیز غیرممکن نیست.

سونی چندی قبل لیبل PlayStation PC را تشکیل داد و چند روز قبل نیز تصریح کرد که سرمایه‌گذاری وسیعی را در قابلیت‌های توسعه‌ی خود انجام خواهد داد. این شرکت اذعان داشت که قصد دارد فرانچایزهای خود را به رایانه‌های شخصی، تلفن‌های هوشمند و فراتر از این دو پلتفرم بیاورد.

بسیاری از کاربران معتقد هستند که انتشار بازی‌های پلی‌استیشن برای رایانه‌های شخصی، فروش کنسول‌های بازی شرکت سونی را به شدت تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. هرچند، مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی گروه NPD که احتمالا نامش برایتان آشنا باشد، مدتی قبل نظر متفاوت خود در این زمینه را با اشاره به یک نظرسنجی بیان کرد.

نظرسنجی‌ای که براساس آن تنها نزدیک به یک سوم از کاربران رایانه‌های شخصی در ایالات متحده، صاحب کنسول پلی‌استیشن ۴ هستند و تنها هشت درصد از پلیرهای این پلتفرم، اقدام به تهیه‌ی پلی‌استیشن ۵ کرده‌اند. پیسکاتلا با توجه به این نتایج و در توییتی گفت:

این یک جمعیت بسیار بزرگ از مخاطبین پلتفرم رایانه‌های شخصی را باقی می‌گذارد و همچنین بیان می‌کند که چرا به نظر نمی‌رسد انتشار پورت‌های رایانه‌های شخصی، فروش محتوا روی کنسول‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. تا زمانی که کنسول‌ها همزمان با اتصال به تلویزیون بزرگ درخشان، راحتی و سهولت استفاده را هم فراهم می‌کنند، مردم به خرید کنسول ادامه می‌دهند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره