دیجی کالا/ بازی The Legend of Zelda: Majora’s Mask برای نینتندو ۶۴ در سال ۲۰۰۰ میلادی منتشر شد. پس از گذشت ۲۰ سال، به نظر می‌رسد که این بازی هنوز رازهایی را درون خود مخفی نگه داشته است. یکی از این رازها اخیرا توسط یک برنامه‌نویس پرده‌برداری شده است. او متوجه شده که ستاره‌های آسمان بازی برای همه‌ی بازیکنان یکسان نیستند.

مانند بسیاری دیگر از بازی‌های نقش‌آفرینی، بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد نامی برای شخصیت قابل بازی و فایل‌ ذخیره‌ی خود وارد و از آن به جای نام «لینک» استفاده کنند. در حالی که احتمالا بازیکنان فکر می‌کردند که این نام فقط در کات‌سین‌ها و برای متمایز کردن هر فایل ذخیره از یکدیگر استفاده می‌شود، به تازگی مشخص شده که نقش مهم‌تری در خاص کردن آسمان بازی برای هر بازیکن داشته است.



یک برنامه‌نویس در حال بررسی کد نسخه‌ی Majora’s Mask بوده که به این کشف جالب رسیده و متعاقبا آن را با کاربران توییتر به اشتراک گذاشته است. طبق این کشف، متود طراحی اسکای‌باکس که ستاره‌های آسمان را نمایش می‌دهد، در واقع به‌طور منحصربه‌فرد بر اساس آنچه بازیکن به‌عنوان نام فایل ذخیره‌شده‌ی خود تعیین می‌کند، تولید می‌شود. در حالی که ماه تهدیدآمیزی که در آسمان است، احتمالا بزرگ‌ترین جلب‌کننده‌ی توجه باشد، کسانی که آسمان را بررسی کنند، متوجه می‌شوند که ستارگان در موقعیت‌های متفاوتی از یک فایل ذخیره تا ذخیره‌ی دیگر قرار دارند. به نوعی تا زمانی که نام فایل‌ها متفاوت باشد، محل قرارگیری ستاره‌ها نیز متفاوت است.

این یک نکته‌ی جالب در ساخت بازی محسوب می‌شود و حتی تا به امروز در بین بازی‌ها منحصربه‌فرد است. در حالی که طراحی آسمان در بازی‌ها در دو دهه‌ی گذشته مسیری طولانی را طی کرده‌ است، پیشرفت‌ها عمدتا روی واقعی‌تر و جذاب‌تر جلوه دادن آن‌ها متمرکز شده‌اند. به نظر نمی‌رسد ایجاد مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از صورت‌های فلکی برای هر بازیکن نقش زیادی را در خود بازی ایفا کند؛ بنابراین مشخص نیست که آیا این بخشی از محتوای حذف‌شده‌ی Majora’s Mask یا فقط یک آزمایش عجیب و غریب بوده که نینتندو آن را در ساخت بازی‌ها بررسی کرده است.




متأسفانه، این ویژگی جالب فقط در مورد نسخه‌ی نینتندو ۶۴ بازی صادق است. بازسازی بازی روی نینتندو ۳DS این روند را ادامه نمی‌دهد و آسمان هر بازیکنی در بازی یکسان به نظر می‌رسد. از آن جایی که چندین تفاوت قابل توجه در بازسازی Majora’s Mask وجود داشت، بنابراین جای تعجب نیست که این مورد نیز در این نسخه ادامه پیدا نکرد.

در طول سال‌ها، نسخه‌های Ocarina of Time و Majora’s Mask مقدار زیادی محتوای حذف‌شده یا تغییریافته در فایل‌های خود پنهان کرده‌اند. در حالی که چندین دهه از انتشار آن‌ می گذرد، Zelda: Ocarina of Time اخیرا توسط تیمی از برنامه‌نویسان به طور کامل دیکامپایل شد و داده‌های آن در دسترس قرار گرفت. با این حال فقط زمان نشان می‌دهد که آیا رازهای بیشتری در آینده کشف می‌شوند یا خیر.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم