نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

عرضه آپدیت جدید برای گوشی قدیمی سامسونگ

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
عرضه آپدیت جدید برای گوشی قدیمی سامسونگ

شهر سخت افزار/ اگرچه سامسونگ برنامه‌های بروزرسانی محصولات خود را طی سالیان گذشته تغییرات زیادی داده اما بعضی گوشی‎های پرچمدار این شرکت همچنان جزء محصولات محبوب این شرکت هستند؛ محصولاتی مانند گوشی گلکسی نوت 9 با عمر نزدیک به 4 سال.

در تابستان سال گذشته بود که شرکت سامسونگ گوشی پرچمدار گلکسی نوت 9 خود را در سال 2018 معرفی شده بود، به برنامه به روز رسانی سه ماهه منتقل کرد. از دید تئوری و مطابق برنامه اعلام شده شرکت، باید این گوشی پس از آن تنها به تعداد دو مرتبه بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کرد.

با این حال، طی شش ماه گذشته، این گوشی سه بار (شهریور، دی و بهمن ماه 1400) به روز شده است. اما خبر هیجان‌انگیز برای کاربران این شرکت آن است که برخی گزارش‌ها نشان دهنده عرضه یک به‌روزرسانی جدید برای سامسونگ گلکسی نوت 9 است که حاوی پچ امنیتی اندروید مارس 2022 بوده و به نوعی می‌تواند چهارمین آپدیت عرضه شده و دو مرتبه بیشتر از اعلام قبلی، تنها طی شش ماه گذشته باشد.

با توجه به اینکه سامسونگ عملاً به ارائه بروزرسانی برای این گوشی با عمر تقریباً چهار ساله آن نیاز خاصی نداشته و از دایره تعهد خود نیز خارج شده، اما همچنان بروزرسانی‌های مهمی مانند آپدیت امنیتی را برای ان عرضه نموده که می‌تواند برای معدود کاربران فعلی این دستگاه بسیار امیدبخش و خوشحال‌کننده باشد.

نکته دیگر این است که تا پیش از این، فقط در نسخه‌های این گوشی به صورت تحت قرارداد با اپراتور Verizon شاهد به‌روزرسانی بوده‌ایم. با این حال، این احتمال وجود دارد که در روزها و هفته های آینده، بروزرسانی جدید به نسخه‌های دیگر نیز برسد. به‌روزرسانیSamsung Galaxy Note 9  با شماره ساخت QP1A.190711.020.N960USQS9FVC5 روی سرورهای OTA شرکت آپلود شده است.

متأسفانه، به نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی علاوه بر وصله مارس 2022 محتوای فنی دیگری به همراه ندارد. علیرغم سخاوتمندی سامسونگ با به‌روزرسانی‌ها برای پرچمدار قدیمی خود، هنوز منابع لازم برای به‌روزرسانی‌های جدید اندروید یا ویژگی‌های جدید برای آنها در نظر گرفته نشده است.

جالب است بدانید که گلکسی نوت 9 سامسونگ در سال 2018 از سوی بسیاری از سایت‎های فناوری به عنوان بهترین گوشی هوشمند سال 2018 انتخاب شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم