نماد آخرین خبر

ایکس‌باکس به دنبال تبلیغات درون بازی برای بازی‌های رایگان

منبع
گيم فا
بروزرسانی
ایکس‌باکس به دنبال تبلیغات درون بازی برای بازی‌های رایگان

گیم فا/ بر اساس گزارش اخیر Business Insider، به نظر می‌رسد که ایکس باکس سخت در حال کار روی روشی جدید است که بتواند “تبلیغات درون بازی” را در بازی‌های رایگان جای دهد.

ایده‌ی کلی این روش چنین است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از فضای مجازی برای نمایش تبلیغات خود به گیمرهای بازی‌های رایگان استفاده کنند. به عنوان مثال، یک بازی ریسینگ می‌تواند میزبان تبلیغات در بیلبوردهای مجازی در جاده‌های خود داشته باشد. همچنین، مایکروسافت بر این باور است که انجام غیر اصولی و کنترل نشده‌ی این موضوع می‌تواند منجر به نتیجه‌ی معکوس شود و به همین دلیل این شرکت در تلاش است تا تجربه‌ی تماشای تبلیغات در بازی را تا حد امکان بدون ایجاد هیچ مزاحمتی برای گیم‌پلی میسر کند.

علاوه بر این، این گزارش چنین بیان می‌کند که ایکس باکس تصمیم ندارد تا اطلاعات کاربرانش را با تبلیغ‌کنندگان به اشتراک بگذارد و از طرف دیگر، هیچ بخشی از درآمد حاصل شده از تبلیغات را نیز دریافت نخواهد کرد. بدون تردید، عدم دریافت سود از تبلیغات باعث خواهد شد تا جمع کثیری از متقاضیان به سمت پلتفرم‌های این شرکت هجوم بیاورند، اما مشخص نیست که این تصمیم مایکروسافت تا چه زمانی اعتبار خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها، شرکت مایکروسافت از سال‌ها پیش در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک فضای تبلیغاتی این چنینی بوده است و احتمالاً این پروژه با عرضه و استقبال کاربران از کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و متعاقباً توسعه‌دهنده‌های بازی‌های مختلف وارد فاز عملیاتی شده است. در مورد تاریخ شروع این پروژه انتظار می‌رود که مایکروسافت قدم‌های اول در این زمینه را در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ میلادی بردارد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم