نماد آخرین خبر

حضور احتمالی قابلیت صدای فراگیر با ردیابی سر در اندروید 13

منبع
زوميت
بروزرسانی
حضور احتمالی قابلیت صدای فراگیر با ردیابی سر در اندروید 13

زومیت/ ظاهراً گوگل قصد دارد قابلیت صدای فراگیر با ردیابی سر را در اندروید ۱۳ ارائه دهد. البته این ویژگی فقط روی دستگاه‌های سازگار دردسترس خواهد بود.
   
صدای فراگیر و قابلیت ردیابی سر، باعث می‌شود از گوش دادن به موسیقی و همچنین محتوای ویدئویی بیشتر لذت ببریم. اگر با این فناوری آشنایی ندارید، تجربه‌ی صدای سه‌بعدی را تصور کنید که به حرکات سر شنونده واکنش نشان می‌دهد. این فناوری به بلندگو و فایل صوتی سازگار نیاز دارد. پس از این‌که پیش‌نیازها را برآورده کردید، با حرکت دادن سر خود، صدای موردنظر به‌طور خودکار به حرکات سر شما واکنش نشان می‌دهد.

این فناوری به کاربر اجازه می‌دهد خروجی بسیار واقعی را تجربه کند که به‌راحتی صدای سنتی و معمولی را شکست می‌دهد. برخی از مدل‌های آیفون و ایرپاد درحال‌حاضر از این قابلیت در اپلیکیشن‌های پشتیبانی‌شده استفاده می‌کنند. از سوی‌ دیگر گوگل از اندروید 12L روی این ویژگی کار کرده است و به‌طور جزئی از آن پشتیبانی می‌کند. اکنون به‌ نظر می‌رسد اندروید ۱۳ احتمالاً با پشتیبانی کامل از صدای فراگیر با ردیابی سر منتشر خواهد شد. البته دستگاه میزبان نیز باید پیش‌نیازهای موردنظر را برای استفاده از این فناوری داشته باشد.

همان‌طور که XDA اشاره کرده است، ردیابی سر، صدای فراگیر را واقعی‌تر می‌کند. فناوری زیربنایی از شتاب‌سنج و ژیروسکوپ موجود در برخی از هدست‌ها استفاده می‌کند. این مورد برای ردیابی حرکات سر و تنظیم خروجی صدا براساس این حرکت‌ها است. میشان رحمان از Esper گزارش داده است که نسخه‌ی پیش‌انتشار کنونی اندروید ۱۳ به‌طور کامل از صدای فراگیر با ردیابی سر در دستگاه‌های سازگار پشتیبانی می‌کند.

وی در این‌ رابطه گفت: «Audio HAL v7.1 برای کنترل حالت تأخیر متغیر جریان خروجی، APIهای جدیدی ارائه می‌کند. اگر دستگاهی از قابلیت صدای فراگیر با ردیابی سر ازطریق اتصال بلوتوث A2DP پشتیبانی کند، به کنترل حالت تأخیر نیاز دارد. دو نوع حالت تأخیر وجود دارد: حالت Free که محدودیت خاصی در تأخیر ندارد و دومی LOW که نرخ تأخیر در آن معمولاً کمتر از ۱۰۰ میلی‌ثانیه است.»

اندروید ۱۳ همچنان در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و درنتیجه احتمال دارد برخی ویژگی‌ها، APIها و سایر قابلیت‌های آن در نسخه‌های عمومی و پایدار آینده تغییر کنند یا به‌ طور کامل حذف شوند. امیدواریم که پشتیبانی از صدای فراگیر و ردیابی سر به نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۳ اضافه شود و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های جدیدی با پشتیبانی از این ویژگی منتشر کنند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره