نماد آخرین خبر

۸۱ درصد از پررشد‌ترین کسب و کارهای آمریکایی عضو «لینکدین» هستند

منبع
ايتنا
بروزرسانی
۸۱ درصد از پررشد‌ترین کسب و کارهای آمریکایی عضو «لینکدین» هستند
ايتنا / حضور پررنگ شرکت‌ها و کسب‌وکارها در شبکه‌هاي اجتماعي از جمله لينکدين و فيس‌بوک، نشان از اين دارد که حضور تبليغاتي آنها در رسانه‌هاي اجتماعي کمرنگ‌تر خواهد شد. به نقل از وب سايت eweek، گزارش مرکز پژوهش‌هاي بازاريابي دانشگاه ماساچوست نشان مي‌دهد که از ميان ۵۰۰ شرکت آمريکايي که نام آن‌ها در فهرست پر رشد‌ترين کسب و کارهاي سال ۲۰۱۲ درج شده است، حدود ۸۱ درصد از آن‌ها عضو شبکه اجتماعي لينکدين هستند. لينکدين يک شبکه اجتماعي ويژه متخصصان و کسب و کارها است که از سال ۲۰۰۳ آغاز به کار کرده است. اين شبکه اجتماعي در حال حاضر بيش از ۲۰۰ ميليون کاربر دارد. بر اساس اين مطالعه، شبکه اجتماعي لينکدين در سال گذشته جاي فيس بوک را در ميان پر رشد‌ترين کسب و کار‌ها در آمريکا گرفته است. در سال گذشته ميلادي سهم فيس بوک از اين کسب و کار‌ها ۷ درصد کاهش يافته است. سهم شبکه اجتماعي توييتر از اين بازار نيز در سال گدشته تا حدي افزايش يافته است. در سال ۲۰۱۱ حدود ۷۴ درصد از اين ۵۰۰ شرکت از فيس بوک و ۶۴ درصد نيز از توييتر استفاده مي‌کردند. در سال ۲۰۱۲ سهم هر کدام از اين دو شبکه اجتماعي ۶۷ درصد بود. در حال حاضر، حدود ۲۸ درصد از اين شرکت‌ها از شبکه اجتماعي فوراسکواير و ۱۸ درصد نيز از شبکه پينترست استفاده مي‌کنند. اين مطالعه در عين حال نشان مي‌دهد سرمايه گذاري اين شرکت‌ها در زمينه رسانه‌هاي اجتماعي کاهش خواهد يافت. در سال ۲۰۱۱ حدود ۷۱ درصد از اين کسب و کار‌ها گفته بودند سرمايه گذاري در بخش رسانه‌هاي اجتماعي را افزايش خواهند داد. اين رقم در سال ۲۰۱۲ به ۴۴ درصد کاهش يافته است. با اين وجود، وبلاگ نويسي در بين اين کسب و کار‌ها روند رو به افزايشي داشته است. در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۷ درصد از اين کسب و کار‌ها از ابزارهاي وبلاگ نويسي استفاده مي‌کردند، اما اين رقم در سال ۲۰۱۲ به ۴۴ درصد افزايش يافته است. اين مطالعه همچنين نشان مي‌دهد ۶۳ درصد از مديران عامل در اين کسب و کار‌ها در فعاليت‌هاي وبلاگ نويسي مشارکت مي‌کنند. مطالعه مرکز پژوهش‌هاي بازاريابي دانشگاه ماساچوست همچنين نشان مي‌دهد علاقه پر رشد‌ترين کسب و کارهاي آمريکا به فعاليت‌هاي مانيتورينگ نيز در حال کاهش است. در سال ۲۰۱۱ حدود ۶۸ درصد از اين کسب و کار‌ها نسبت به انجام فعاليت‌هاي مانيتورينگ و رصد محتواهاي آنلاين در مورد برند خود ابراز علاقه کرده بودند، اما اين رقم در سال ۲۰۱۲ به ۶۳ درصد کاهش يافته است. اين رقم در سال ۲۰۱۰ نيز ۷۰ درصد بوده است.