نماد آخرین خبر

بررسی میکروفونی برای حرفه‌ای‌ها

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله دیجی کالا/ شرکت Rode یکی از مشهورترین شرکت‌ها در زمینه‌ی میکروفون محسوب می‌شود که محصولات آن در بین حرفه‌ای‌ها طرفداران زیادی دارد. اگر به هر دلیلی به دنبال ضبط حرفه‌ای صدای خود هستید، چاره‌ای جز انتخاب از بین محصولات حرفه‌ای ندارید. یکی از این میکروفون‌های همه‌فن‌حریف میکروفون Rode NT1-A است. در این ویدیو به بررسی همین محصول می‌پردازیم.

در جعبه‌‌ی این میکروفون به غیر از محصول اصلی، پایه‌ی شاک ماونت برای جلوگیری از لرزش، کابل XLR به طور ۶ متر، روکش ضد گرد و غبار و یک پاپ فیلتر از جنس پارچه دیده می‌شود. بدنه‌ی این میکروفون فلزی است و درون آن یک کپسول با روکش طلا قرار دارد که صدا را به بهترین شکل می‌تواند ضبط کند. این کپسول فقط صدا را از یک طرف دریافت می‌کند و به همین خاطر در بخش جلویی میکروفون یک نماد طلایی رنگ را می‌توانیم ببینیم.

در بخش پایینی هم ورودی XLR دیده می‌شود که می‌توانید آن را به کارت صدا یا ریکوردر وصل کنید. نویز داخلی این میکروفون فقط ۵ دسی‌بل است که رقم بسیار خوبی به حساب می‌آید. باید خاطرنشان کنیم برای استفاده از این میکروفون به یک کارت صدا با قابلیت ارائه‌ی ۴۸ ولت برق نیاز دارید.

در کل باید بگوییم که اگر به دنبال میکروفونی با دقت بالا برای ضبط صدا هستید، میکروفون Rode NT1-A بدون شک گزینه‌ای مناسب است. این یعنی برای کارهایی مانند پادکست، خوانندگی و ضبط صدای ساز این میکروفون می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند. برای خرید این میکروفون باید حدود ۷ میلیون تومان هزینه کنید و در کنار آن باید کارت صدا یا ریکوردر را هم بخرید که البته قیمت کارت صدا بسیار کمتر است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره