نماد آخرین خبر

دوربین جلوی آیفون 14 ارتقاء گسترده ای پیدا خواهد کرد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
دوربین جلوی آیفون 14 ارتقاء گسترده ای پیدا خواهد کرد

سخت افزار/ به نقل از وب‌سایت wccftech، اپل قصد دارد چندین ارتقاء مهم را برای دوربین جلوی سری آیفون 14 ارائه دهد. یکی از تحلیلگران مسائل آیفون لیستی از تغییرات قابل انتظار در زمینه بهبودهای پیش رو در دوربین گوشی آیفون را ارائه کرده است، که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

به گفته تحلیلگر مسائل اپل مینگ-چی کو، به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد تعداد تامین‌کنندگان قطعات دوربینی که قرار است در سری آیفون 14 استفاده شود را افزایش دهد. پیش از این نیز، او پیش‌بینی کرده بود که LG Innotek قطعات دوربین جلو با کیفیت را در اختیار این غول فناوری قرار دهد، چراکه تامین‌کنندگان چینی موفق نشدند از پس آزمون‌های سخت گیرانه‌ی اپل برای رسیدن به کیفیت مورد نظرش بربیایند و در نهایت همه چیز به دست شرکت کره‌ای افتاد.

اما در سمت دیگر، سونی همچنان تامین‌کننده سنسورهای سری آیفون 14 اپل باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود لنزهای آن نیز توسط Genius و Largan ارائه شود. ماژول‌های فوکوس دوربین احتمالاً توسط Alps و Luxshare ارائه خواهند شد. در رابطه با روند ارتقاء، مینگ-چی کو ادعا می‌کند که دوربین جلوی جدید از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بهتری را در مقایسه با مدل‌هایی که فقط از فوکوس ثابت پشتیبانی می‌کنند، به ارمغان بیاورد.


سایر موارد اضافه شده شامل یک لنز شش قسمتی یا یک لنز 6P در مقایسه با یک لنز پنج قسمتی یا لنز 5P در ماژول‌های قدیمی‌تر است. گفته می‌شود که دوربین جلوی آیفون 14 دارای دیافراگم بزرگ‌تری معادل F/1.9 است که اجازه می‌دهد نور بیشتری به سطح سنسور برسد که می‌تواند در شرایط کم نور بسیار مفید باشد. البته این تغییرات تنها برای دوربین جلوی آیفون نخواهد بود و پیش از این نیز مینگ-چی کو خبرهایی در مورد ایجاد تغییراتی در دوربین اصلی نیز منتشر کرده بود.

ظهور دوربین 48 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 8K
به گفته وی، اپل می‌خواهد برای اولین بار سنسورهای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه پشتیبانی از فوکوس خودکار را به خانواده آیفون برای واحد فوق عریض معرفی کند. همچنین ممکن است برای اولین بار اپل از فیلمبرداری 8K در آیفون پشتیبانی کند. اما این ارتقاء می‌تواند باعث به وجود آمدن یک نقطه ضعف قابل توجه در طراحی آیفون 14 شود و آن هم چیزی نیست به جز به وجود آمدن یک برآمدگی بزرگتر در پشت گوشی به لطف افزایش اندازه سنسور.

به هر حال، انتظار می‌رود هر چهار مدل آیفون 14 در سه ماهه چهارم 2022 عرضه شوند، بنابراین برای به دست آوردن اخبار معتبر و قطعی در مورد تصمیمات اپل برای ارتقاع این گوشی بهتر است فعلا صبر کنیم، چراکه ممکن است تا روز معرفی محصول، آیفون تغییرات و اصلاحات فراوانی را در محصول نهایی خود به وجود بیاورد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره