گجت نیوز/ خودرو برقی شیائومی یک سدان EV است که به لطف تکنولوژی Xiaomi و فناوری رانندگی خودکار، به خیابان‌های چین پا گذاشته است.
 
طی ماه‌های گذشته با تصاویر مربوط به تست‌‌های اولیه‌ی خودرو EV شیائومی همراه شدیم و امروز قصد داریم تا به برنامه دراز مدت ‌آن‌ها در زمینه تولید خودروهای خودران و اولین تست رسمی این فناوری در محصولات شیائومی نگاهی بیندازیم. پس تا انتهای مطلب همراه گجت نیوز باشید. اما قبل از هرچیزی، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما ویدیو تست ماشین EV شیائومی در خیابان‌های چین را تماشا کنید و سپس به سراغ ادامه مطلب بروید. به علاوه بد نیست بدانید که این سیستم اتوپایلوت و رانندگی خودکار، همین 500 روز پیش متولد شده و فعلا در حال برداشتن اولین گام‌های خود است.

نگاهی به رانندگی اتوپایلوت در خودرو برقی شیائومی
 
ابتدا کار خودمان را با یک خبر مهم آغاز می‌کنیم. به گفته مدیر لی جون، مدیر عامل شیائومی، این شرکت بزرگ چینی با یک سرمایه گذاری ۳.۳ میلیارد یوآنی (۴۹۰ میلیون دلاری) قصد دارد تا فناوری خودروهای خودران خود را به لیگ دیگری ببرد.  مهم‌ترین قابلیت‌های رانندگی خودکار در خودرو برقی شیائومی، شامل ویژگی‌های جدیدی مثل سیستم پارک خودکار و خارج شدن از پارک (حتی در پارکینگ‌های شلوغ) و دستیار سبقت می‌شود که به گفته مدیر عامل این شرکت، با تمام چیزهایی که در گذشته دیده‌اید، فرق دارند.



گفته می‌شود که تیم‌ها و بخش‌های مختلف شرکت Xiaomi مثل دپارتمان هوش مصنوعی، دوربین گوشی‌های هوشمند و تیم توسعه‌ی دستیار هوش مصنوعی شیائومی به همراه گروه خودروسازی این شرکت، همه و همه دست به دست یکدیگر داده‌اند تا تکنولوژی رانندگی خودکار خودرو برقی شیائومی را به صدر جدول بفرستند.

در این ویدیو که به تازگی در صفحه شخصی توییتر لی جون منتشر شده است، می‌توانید قابلیت‌های مهمی مثل دوربین ۳۶۰ درجه با نمای پرنده در ترکیب با واقعیت افزوده را ببینید که در زمان تعویض لاین و دور زدن، تمام خودروهای کناری و موانع را تشخیص می‌دهد. همچنین این سیستم، نوع پیشرفته‌ای از رادار تشخیص ترافیک را به همراه دارد که به نظر می‌رسد در تشخیص خودروهای عبوری در زمان عبور از دوربرگردان، هیچ خودرویی را از قلم نمی‌اندازد و توانایی‌های خود را به رخ می‌کشد.



کمی بعد به یک مینی ون می‌رسیم که به علت مشکل فنی، در وسط خیابان متوقف شده است و سیستم اتوپایلوت شیائومی با تشخیص علامت خطر، به سرعت تغییر مسیر می‌دهد. همچنین عملکرد آن در حرکت میدانی و تشخیص خروجی‌ها (بر اساس سیستم مسیریاب) هم واقعا بی‌نظیر است.

به علاوه در این ویدیو برای اولین بار با کابین این سدان EV رو به رو شدیم و هرچند که احتمالا طراحی داشبورد در نسخه نهایی، کمی تغییر خواهد کرد اما بدون در نظر گرفتن این موارد باید اعتراف کنیم که داشبورد ماشین الکتریکی خودران شیائومی، واقعا عجیب و نوآورانه است. اول از همه به این نکته توجه کنید که در تمام سطح داشبورد، هیچ خبری از دکمه‌های فیزیکی نیست. اما ابعاد کوچک نمایشگر مولتی مدیا و کلاستر پشت آمپر، کاملا حرف دیگری را می‌زند. اگر قرار باشد که این خودرو بدون دکمه‌های فیزیکی به بازار بیاید، پس بدون شک در نسخه نهایی آن با نمایشگرهای دوال اسکرین یا یک نمایشگر غول پیکر 15 اینچی طرف خواهیم بود. همچنین فرمان D کات با غربیلک دو پره را هم از یاد نبرید.



به گزارش یک سایت چینی، لی جون در پایان این مراسم با اشاره به اینکه ماشین الکتریکی خودران شیائومی از 140 تست مختلف سربلند بیرون آمده است، به دلایل این شرکت چینی برای حضور در بازار ماشین‌های EV هم اشاره کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

قدرت شیائومی در زمینه تولید خودروهای EV با قابلیت رانندگی خودران
سودآوری مناسب و غیر قابل انکار

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم