احمدی نژاد :فضای مجازی فرصتی برای برقراری رابطه انسانی میان ملت ها و تقویت عدالت است

منبع
بروزرسانی
احمدی نژاد :فضای مجازی فرصتی برای برقراری رابطه انسانی میان ملت ها و تقویت عدالت است
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي نژاد افزود: وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات کشورهاي عضو اکو بايد به گونه اي برنامه ريزي و تلاش کنند تا مخاطبان فضاي مجازي در سراسر جهان براي استفاده از ذخاير فرهنگي ملت هاي ما به نفع صلح و عدالت، ترغيب شوند.احمدي نژاد شامگاه سه شنبه در ديدار مهمانان اولين اجلاس وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات کشورهاي عضو اکو، ضمن مثبت ارزيابي کردن اين اجلاس و تصميماتي که در آن اتخاذ شد، گفت: شرکت کنندگان در اين اجلاس با تسلط بر موضوع ارتباطات و با آينده نگري دقيق تصميمات خوبي درراستاي ارتقاي همکاري ها اتخاذ کردند. رئيس جمهور با بيان اين که در فضاي مجازي هيچ مرزي ميان انسان ها وجود ندارد و هر انساني در هر نقطه از جهان مي‌تواند با ديگر انسان ها به راحتي و به سرعت ارتباط برقرار کند، خاطر نشان کرد: اين موضوع يک موقعيت مناسب براي رشد انسانيت انسان ها و برقراري رابطه انساني ميان آن ها و در واقع يک فرصت تاريخي و استثنايي است که بايد از آن به بهترين شکل بهره برداري کرد.وي با تأکيد بر لزوم همکاري هاي همه جانبه ميان کشورهاي عضو اکو در حوزه هاي مختلف ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار داشت: در عرصه سخت افزاري بايد از طريق فيبر نوري و ديگر تجهيزات به يکديگر متصل شده و در ارتباط باشيم.وي با اشاره به اين که فرهنگ مشترک همه کشورهاي عضو اکو فرهنگ انساني بوده که امروز دنيا به آن نياز دارد، گفت: بايد اين فرهنگ را شناسايي کنيم وآن را در فضاي مجازي گسترش دهيم.احمدي نژاد با تاکيد بر اين‌که نبايد فضاي مجازي تبديل به عرصه‌اي شود که ديگران بخواهند به وسيله آن افکار و انديشه هاي غير انساني خود را به قلب، انديشه و فرهنگ ملت هاي ما وارد کنند، اظهار داشت: در منطقه ما کتاب هاي انساني، فرهنگي، هنري، علمي و تاريخي فراواني وجود دارد که بايد وارد فضاي مجازي شود و در دسترس ساير ملت ها قرار گيرد. رئيس جمهور با اشاره به ايجاد شبکه ملي ارتباطات در جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان کرد: اين شبکه مي‌تواند به ساير کشورهاي عضو اکو و منطقه متصل شود تا به وسيله آن با يکديگر ارتباط داشته باشند.