نماد آخرین خبر

اعتراضات دانشجویان در بنگلادش بیش از ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اعتراضات دانشجویان در بنگلادش بیش از ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت
ایرنا/

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از معترضان سهمیه‌بندی مشاغل دولتی و اعضای شاخه دانشجویی حزب عوامی لیگ در اعتراضاتی که در دانشگاه‌های داکا و سایر شهرهای بنگلادش برگزار شد، به سوی یکدیگر سنگ پرتاب کرده و با چماق و میله‌های آهنین به زد و خورد پرداختند.

پلیس اعلام کرد که شماری از دانشجویان در این درگیری‌ها زخمی شدند. معترضان از هواداران خود خواسته‌اند که به اعتراضات و راهپیمایی در سراسر کشور ادامه دهند.

ناهید اسلام از هماهنگ‌کنندگان اعتراضات ضددولتی گفت: این اعتراضات فراتر از جنبش دانشجویی است. بالاترین مقام‌های دولتی اقدام به تحریک رای سرکوب جنبش کرده‌اند. بنابراین، مردم عادی باید به خیابان‌ها بیایند.

دیوان عالی بنگلادش حدود ۲ هفته پیش در حکمی اعلام کرد که ۳۰ درصد از مشاغل دولتی باید به خویشان و اخلاف نیروهای مبارز آزادی که در جنگ استقلال از پاکستان شرکت داشتند، اختصاص پیدا کند. این دیوان اجرای این حکم را به مدت یک ماه به تعویق انداخته است.

شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش از پذیرش خواسته‌های معترضان سرباز شده و یکشنبه شب گفت معترضان همانند کسانی هستند که در جنگ استقلال از پاکستان در سال ۱۹۷۱ با نیروهای پاکستانی همکاری کردند.

این اظهارات سبب شد که دانشجویان دانشگاه داکار نیمه شب خوابگاه‌های خود را ترک و اعتراضات گسترده‌ای را شروع کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره