نماد آخرین خبر

رژیم صهیونیستی از تحویل اجساد یکهزار و ۵۰۰ فلسطینی خوددادی می کند.

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رژیم صهیونیستی از تحویل  اجساد یکهزار و ۵۰۰ فلسطینی خوددادی می کند.
ایرنا/

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت که هویت این افراد که ساکن نوار غزه بوددند آن‌ها مشخص نیست و رزیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه) انان را در "سدیه تیمان" نگه داری می کند و تحویل نمی دهد.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع رسانی دولتی تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه نیز دوشنبه شب اعلام کرد که در ۴۸ ساعت گذشته ۳۲۰ تن از شهروندان فلسطینی شهید شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، به گزارش این دفتر، پیکر شماری از شهدا و مجروحان در نتیجه استفاده اسرائیل از سلاح‌های ممنوعه سوخته شده بود.

در اطلاعیه این دفتر آمده است: براساس برآوردهای پزشکی، سلاح‌های مورد استفاده ارتش صهیونیستی، موجب بروز سوختگی درجه۳ در بدن شهدا و مجروحان فلسطینی شده است.

این دفتر افزود: این سلاح‌ها شامل موشک‌ها و بمب‌هایی است که اکثر آنها ساخت آمریکاست و به سلاح حرارتی و شیمیایی شناخته می شود که به لحاظ قوانین بین المللی سلاح ممنوعه بوده و نباید علیه انسان استفاده شود.

براساس گزارش این دفتر، این گونه سلاح‌ها باافت‌های بدن را بشدت آسیب می زند، و درد و زخم بسیار شدیدی به همراه دارد و در برخی از آنها نیز به قدری شدید است که در ۲۷ ساعت یا کمتر موجب مرگ بیمار می شود.

دفتر اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین از همه کشورهای جهان خواست که این جنایت‌ها علیه غیرنظامیان را محکوم کرده و سران رژیم صهیونیستی را تحت تعقیب قرار دهند و در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه کنند.

این دفتر در پایان مسؤولیت حقوقی و قانونی این اقدامات را متوجه دولت آمریکا کرد که انواع سلاح‌های ممنوعه بین الملی را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند.

براساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه (۱۵ مهرماه) تا کنون ۳۸ هزار و ۶۶۴ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۹۷ فلسطینی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar