نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

کشیش معروف فرانسوی به آزار جنسی چند زن متهم شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کشیش معروف فرانسوی به آزار جنسی چند زن متهم شد

تسنیم/ «آبه پیر» کشیش معروف فرانسوی و بنیانگذار موسسه خیریه ضد فقر به آزار جنسی چندین زن متهم شده است.

به نقل از یورو نیوز، این کشیش سرشناس فرانسه که به خاطر فعالیت‌های اجتماعی‌اش شناخته می‌شد، به آزارهای جنسی علیه دست‌کم 7 زن بین سال‌های 1970 تا 2005 متهم شد.

در گزارشی که توسط سه موسسه شامل بنیاد «آبه پیر» منتشر شده، آمده است: دوگانگی بین هاله مثبت از مردی که زندگی خود را وقف فقیرترین افراد کرده بود و رفتارهای واقعی وی، احساسات متضادی را برانگیخته است.

طبق این گزارش، ناهماهنگی بین تصویر بیرونی از آبه پیر و آرزوی او برای عدالت و برابری از طرفی و طرز رفتار او با زنان از طرف دیگر سردرگمی بزرگی را در افرادی ایجاد کرده است که او و تعهدش به مسائل اجتماعی را تحسین می‌کردند.

بنیاد آبه پیر در این بیانیه گفته است: «این افشاگری‌ها بنیان‌های ما را متزلزل کرده است. این اقدامات عمیقاً نگاه ما را به مردی که بیش از همه به خاطر مبارزه‌اش با فقر، فلاکت و محرومیت شناخته می‌شود، تغییر می‌دهد.»

مجمع اسقف‌های فرانسه، وابسته به کلیسای کاتولیک، در بیانیه‌ای «درد» و «شرم» خود را در این باره اظهار کرده است.

گزارش تازه توسط سه سازمان خیریه مسیحی «امائوس فرانسه»، «امائوس بین‌المللی» و «بنیاد آبه پیر» منتشر شده است. سازمان‌های خیریه مسیحی امائوس نیز توسط آبه پیر در سال 1949 بنیان گذاشته شده‌اند.

این درحالی است که در سال 2016 قربانیان آزار جنسی توسط «برنار پرِنا» یک کشیش فرانسوی، پس از سال‌ها سکوت خود را شکسته و تجاوزهای جنسی این کشیش بین سال‌های 1970 تا 1991 را فاش کردند.

همچنین در سال 2021 گزارش رسمی سوء استفاده جنسی کلیسای کاتولیک فرانسه از 216 هزار کودک منتشر شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره