نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رئیس سرویس مخفی آمریکا در پی سوء قصد ناکام به جان ترامپ استعفا داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رئیس سرویس مخفی آمریکا در پی سوء قصد ناکام به جان ترامپ استعفا داد

ایسنا/ منابع آگاه به رسانه‌های آمریکایی گفتند مدیر سرویس مخفی ایالات متحده به دلیل قصور این سرویس در ماجرای ترور نافرجام «دونالد ترامپ» از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

به گزارش ایسنا، «کیمبرلی چیتل» رئیس سرویس مخفی ایالات متحده به دلیل ناتوانی این سازمان در جلوگیری از تلاش برای ترور «دونالد ترامپ» از سمت خود استعفا داد.

سه منبع آگاه به شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفتند چیتل در پی درخواست‌های متعدد قانون‌گذاران آمریکایی برای کناره‌گیری از منصب خود، امروز استعفای خود را اعلام کرده است.

۲ مقام آگاه گفتند او قرار است تا ساعاتی دیگر بیانیه‌ای رسمی در این باره منتشر کرده و استعفای خود را به صورت علنی اعلام کند.

سرویس مخفی ایالات متحده در روز دوشنبه نیز در شهادت خود برابر کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت که سوءقصد نافرجامی که در ۱۳ ژوئیه علیه ترامپ صورت گرفت «مهم‌ترین شکست عملیاتی سرویس مخفی» آمریکا در دهه‌های گذشته بوده و سرویس مخفی مسئولیت کامل آن را می‌پذیرد.

«جیمز کومر» رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست این جلسه را برعهده داشت، در آغاز جلسه و پیش از طرح پرسش‌های خود از چیتل، خواستار استعفای او شد و ۱۳ ژوئیه را «یکی از تاریک‌ترین روزهای سیاست آمریکا» توصیف کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره