نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

سید حسن نصرالله: به تجاوزگری اسرائیل پاسخ می‌دهیم

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
سید حسن نصرالله: به تجاوزگری اسرائیل پاسخ می‌دهیم

آخرین خبر/ سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت آنچه در ضاحیه جنوبی بیروت اتفاق افتاد، یک تجاوزگری بود که پاسخ در پی خواهد داشت.

«سید حسن نصرالله» در ابتدای سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر «فواد شکر» فرمانده ارشد این جنبش گفت: ترور خطیر و خطرناکی که منجر به شهادت برادر عزیزمان «اساعیل هنیه» شد را به برادران خود در حماس، گردان‌های عزالدین القسام، ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی، تبریک و تسلیت می‌گویم.
دبیرکل حزب‌الله درباره ترور فرمانده این جنبش نیز گفت: هدف دشمن به طور اساسی ترور فرمانده بزرگ جهادی، «حاج محسن» بود. ساختمان مورد حمله، یک ساختمان مسکونی و مملو از مردان و زنان غیرنظامی بود. این تجاوزگری به شهادت هفت نفر منجر شد. سه زن، ۲ کودک، یک شهید از برادران ایرانی و فواد شکر، فرمانده عزیزمان.
او ادامه داد: این واکنش به آنچه در مجدل شمس رخ داد، نبود بلکه یک ادعا و انحراف افکار عمومی و بخشی از جنگ و نبرد است.
سید حسن نصرالله همچنین گفت آنچه در ضاحیه جنوبی بیروت اتفاق افتاد، یک تجاوزگری بود که پاسخ در پی خواهد داشت.
 دشمن با متهم کردن فواد شکر به کودک‌کشی در مجدل شمس، بزرگترین عملیات فریب، گمراه کردن و تزویر را انجام داده است. سید مقاومت لبنان با بیان اینکه دشمن در حادثه مجدل شمس سریعاً اتهام‌زنی کرد اما مدرکی ارائه نکرد، افزود: ما نقش خود را در قبال آنچه در مجدل شمس رخ داد، رد کردیم و تحقیقات داخلی ما تأیید می‌کند که ما هیچ ارتباطی با آن اتفاق نداشتیم.
ما  شجاع هستیم، اگه هر مکانی را بمباران کنیم مسئولیت آن را قبول می‌کنیم حتی اگر اشتباه باشد. این اتفاق بخشی از جنگ طولانی از زمان به وجود آمدن این رژیم صهیونیستی علیه تمام منطقه بود. به شهید ما نسبت قاتل بزرگ میدهند که این بزرگترین تقلب است. ما شجاع هستیم، اگه هر مکانی را بمباران کنیم مسئولیت آن را قبول می‌کنیم حتی اگر اشتباه باشد
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: ما از موضع ایمان در این مسیر گام نهاده ایم و می‌پذیریم که در این راه شهید بدهیم. همه ما خون خود را در دست گرفته ایم و کفن بر دوش هستیم. ما از شهادت غافلگیر نشده ایم. وی در ادامه گفت: خوشحالی شما کوتاه است، نمیفهمید چه خط قرمزی را رد کردید! امروز تمامی محور مقاومت وارد جنگ شده است و تمامی جبهه ها را درگیر کرده است، لبنان، جنگ گسترده در یمن، حتی در عراق بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه جنگ وارد مرحله جدیدی شده است
سید نصرالله خاطرنشان کرد: وقتی اسرائیلی‌ها متوجه شدند که قربانیان مجدل شمس بیشتر کودکان و زنان هستند، تصمیم گرفتند که ما را متهم کنند. شواهد و مدارک زیادی داریم که بسیاری از موشک‌های پدافندی رژیم صهیونیستی به عکا و دیگر مناطق اصابت کرده است.
دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: برخی کشورها از ما خواستند به حمله دشمن صهیونیستی به ضاحیه جنوبی پاسخ ندهیم. ما تاوان حمایت خود از غزه را می پردازیم و صدها نفر از ما از جمله غیرنظامیان به شهادت رسیدند.
او افزود: همه ما، نه فقط شهدا در جبهه مقدم و خانواده‌هایمان، در حالی که جان خود را بر کف دست گذاشته‌ایم، وارد میدان جنگ شدیم.  سید حسن نصرالله گفت: آنچه در حال رخ دادن است، دیگر بحث جبهه‌های پشتیبانی نیست، بلکه یک نبرد بزرگ است که میدان‌های نبرد آن شامل غزه، جنوب لبنان، یمن، عراق و ایران است.  او تأکید کرد: لحن رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ترور هنیه تندتر از لحن ایشان پس از هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق بود. وقتی ایرانی ها از ترور هنیه صحبت می‌کنند، معتقدند که این حادثه به حاکمیت، امنیت ملی و حیثیت آن‌ها لطمه زده است.  نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها گفت: بسیار گریه خواهید کرد چون نمی‌دانید از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید. آیا تصور می‌کنید شهید اسماعیل هنیه را در تهران ترور می‌کنید و ایران سکوت می‌کند؟ دشمن باید منتظر خشم و انتقام این امت باشد.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره