نماد آخرین خبر

لهستان ۹۶ بالگرد آپاچی از آمریکا خریداری کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
لهستان ۹۶ بالگرد آپاچی از آمریکا خریداری کرد

ایرنا/ لهستان امروز (سه‌شنبه) قراردادی را با ایالات متحده برای خرید ۹۶ بالگرد تهاجمی «ای‌اچ-۶۴» آپاچی به منظور تقویت نیروهای مسلح خود امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولادیسلاو کوسینیاک کامیز» وزیر دفاع لهستان اعلام کرد که به موجب قراردادی که با دولت ایالات متحده امضا شد، این بالگردهای «ای‌اچ-۶۴» آپاچی قابلیت‌های رزمی جدیدی را از لحاظ هدف‌گیری و شناسایی برای این کشور فراهم می‌کند و جایگزین بالگردهای «Mi-۲۴» لهستان خواهند شد.

بر اساس این گزارش، آمریکا طبق این توافق یک بسته لجستیکی شامل تجهیزات تعمیر و نگهداری بالگرد، امکانات فرودگاه و آشیانه و پشتیبانی فنی، بسته آموزشی، مهمات و قطعات یدکی را نیز تامین خواهد کرد.

ایالات متحده در آگوست (مرداد/شهریور) ۲۰۲۳، فروش ۹۶ بالگرد «ای‌اچ-۶۴» آپاچی و تجهیزات مربوطه به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار به لهستان را تایید کرده بود.

از سوی دیگر، «مارک برژینسکی» سفیر آمریکا در لهستان روز گذشته (دوشنبه) خبر داد که واشنگتن و ورشو قراردادی نظامی را امضا کرده‌اند که براساس آن قرار است ۴۸ سامانه موشکی پاتریوت در لهستان تولید شود.

وی در این باره اظهار داشت: طبق قراردادی که امضا شد، ۴۸ سامانه «M۹۰۳» با همکاری شرکت‌های لهستانی تولید خواهد شد که با این سامانه‌ها، لهستان بالاترین قابلیت دفاع هوایی را خواهد داشت.

همچنین ماه گذشته، ایالات متحده اعطای یک وام نظامی ۲ میلیارد دلاری به لهستان را تصویب کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره