نماد آخرین خبر

حماس: مقاومت در کرانه باختری تشدید شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حماس: مقاومت در کرانه باختری تشدید شود

ایرنا/ جنبش حماس در واکنش به جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در «طوباس» و شهادت چند فلسطینی، خواستار تشدید مقاومت در کرانه باختری شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت پنج فلسطینی در طوباس را تسلیت می‌گوییم و از ملت فلسطین می‌خواهیم که برای مقابله با طرح‌های رژیم اشغالگر علیه سرزمین و مقدسات ما، پشت گزینه مقاومت قرار بگیرند.

در بیانیه حماس آمده است: تشدید تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر به شهرها و اردوگاه‌ها در کرانه باختری موید ادامه برنامه‌های جنایتکارانه کابینه افراطی این رژیم علیه کرانه باختری اشغالی است؛ به همین دلیل ما از مقاومت سرافراز خود و جوانان انقلابی در کرانه باختری اشغالی می‌خواهیم که عملیات علیه اشغالگران و شهرک نشینان آن را در همه جا تشدید کنند تا از سرزمین ما خارج شوند.

منابع خبری صبح امروز از درگیری رزمندگان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک «طمون» در نزدیک شهر «طوباس» در کرانه باختری و شهادت پنج شهروند فلسطینی خبر دادند.

جنبش حماس در بخش دیگری از بیانیه خود به حمایت تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و در این باره تاکید کرد: موافقت دولت آمریکا با قرارداد تسلیحاتی جدید برای رژیم صهیونیستی در چارچوب حمایت بی حد و حصر و پذیرش کامل رفتار وحشیانه و تهاجمی این رژیم که بر خلاف مقررات و قوانین بین‌المللی است، صورت گرفت.

حماس در این باره اضافه کرد: ادامه حمایت مالی و نظامی دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی مُهر تاییدی بر شراکت آن در جنگ نسل‌کشی است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه (به وقت محلی) فروش یک بسته تسلیحاتی شامل جنگنده‌های اف-۱۵ و سایر تجهیزات نظامی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار را به (رژیم) اسرائیل تائید کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که آمریکا از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) سال گذشته بیش از ۶.۵ میلیارد دلار سلاح به اسرائیل ارسال کرده که فقط در ماه مه نزدیک به سه میلیارد دلار بوده است.

وزارت خارجه آمریکا سال گذشته اعلام کرد که از سال ۲۰۰۹ میلادی، ایالات متحده مجموعا ۳.۴ میلیارد دلار به بودجه دفاع موشکی از جمله ۱.۳ میلیارد دلار برای گنبد آهنین کمک کرده است.
در سال‌های اخیر بودجه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل در چارچوب تفاهم‌نامه‌های ۱۰ ساله تعریف شده‌ است. جدیدترین تفاهم‌نامه نیز در سال ۲۰۱۶ امضا شد که بر اساس آن واشنگتن متعهد است ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی بین سال‌های مالی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸ به رژیم اسرائیل ارائه دهد که میانگین سالیانه آن ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره