نماد آخرین خبر

آکسیوس: ممکن است نتانیاهو، وزیر جنگش را برکنار کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آکسیوس: ممکن است نتانیاهو، وزیر جنگش را برکنار کند

ایسنا/ وبسایت خبری آکسیوس نوشت در پی درگیری لفظی میان نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس غزه و محور فیلادلفیا، ممکن است نخست وزیر به فکر برکناری وزیر جنگش بیفتد.

به گزارش ایسنا، وبسایت خبری آمریکایی آکسیوس امروز جمعه نوشت مشاجره بی‌سابقه‌ای بین نتانیاهو و گالانت در جلسه کابینه روز پنجشنبه درباره توافق آتش‌بس رخ داد.

این وبسایت به نقل از مسوولان صهیونیستی گزارش کرد گالانت در نشست کابینه لزوم دستیابی به توافق آتش‌بس در نزدیک‌ترین زمان ممکن را مطرح کرد و گفت این توافق تنها در مورد گروگان‌ها نیست، بلکه یک نقطه عطف استراتژیک برای رژیم صهیونیستی است و ممکن است تنش‌های منطقه‌ای با ایران و حزب‌الله لبنان را بکاهد. دستیابی به توافق ممکن است اجازه دهد تمرکز روی تهدیدات منطقه‌ای دیگر تغییر کند.

آکسیوس به نقل از دستیاران گالانت نوشت گالانت اکنون قصد استعفا ندارد، اما درگیری اخیر ممکن است نتانیاهو را وادار به برکناری وزیر جنگ کند.

وبسایت خبری آمریکا به نقل از مقامات صهیونیستی نوشت این درگیری لفظی ممکن است تلاش‌های دولت آمریکا برای دستیابی به توافق آتش‌بس غزه را پیچیده کند. آنها گفتند گزینه عدم دستیابی به توافق، ارتش رژیم اشغالگر را در نوار غزه در مخمصه قرار می‌دهد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم با ارائه جزئیات بیشتر درباره این مشاجره گزارش کرد نتانیاهو در جلسه دیشب نقشه‌های کاهش نیرو و ابقای ارتش در محور فیلادلفیا را در چارچوب توافق آتش‌بس احتمالی مطرح کرد و گالانت در واکنش به این نقشه‌ها خطاب به نتانیاهو گفت: تو این نقشه‌ها را بر ارتش تحمیل کردی. نتانیاهو هم با عصبانیت خواستار تصویب فوری نقشه‌ها شد و گالانت به حالت تمسخر گفت: می‌توانی قتل همه گروگان‌ها را هم تصویب کنی.

این شبکه گزارش کرد برخی از وزیران فورا از گالانت انتقاد کردند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت دو وزیر عالی رتبه این درگیری لفظی میان نتانیاهو و گالانت را خطرناک‌ترین درگیری میان آن دو تاکنون توصیف کردند.

این روزنامه هم درباره جلسه دیشب گزارش کرد نتانیاهو در جلسه گفت که مصر و آمریکا با نقشه هایش درباره محور فیلادلفیا موافقت کرده‌اند، اما گالانت بلافاصله خطاب به وی گفت که این مسئله را باید با یحیی السنوار رهبر حماس بررسی کنی نه واشنگتن و قاهره.

اظهارنظر گالانت که به جایگاه یحیی السنوار و نقش مهم او اعتراف کرده، خشم نتانیاهو را به دنبال داشته است.

نتانیاهو در ادامه کارشکنی و مانع تراشی آشکار خود در برابر هرگونه توافق آتش بس اعلام کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی هرگز از محور فیلادلفیا خارج نخواهد شد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی گزارش کرد تصمیم کابینه درمورد محور فیلادلفیا با پیشنهاد اصلی نتانیاهو درباره توافق تبادل اسرا مغایرت دارد و گالانت در جلسه روز پنجشنبه تاکید کرده است ۲ گزینه وجود دارد؛ آزادی اسرای صهیونیستی یا ماندن در محور فیلادلفیا و این منطقی نیست که کابینه با گزینه دوم موافقت کند، در حالی که گروگان‌های زنده وجود دارند.

در همین رابطه روزنامه معاریو به نقل از منابعی نوشت هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در نشست کابینه هشدار داد تصمیم ادامه حضور در فیلادلفیا با توجه به وضعیت پیچیده توافق تبادل اسرا، مشکلات را تشدید خواهد کرد.

معاریو نوشت رئیس موساد از رای دادن به ماندن در محور فیلادلفیا امتناع کرد و گفت که در حال حاضر این کار ضرورتی ندارد.


وی تاکید کرد که تمرکز مذاکرات روی محور فیلادلفیا نیست، بلکه روی لیست گروگان‌ها و اسراست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره