نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

دو عملیات استشهادی با خودرو در کرانه باختری

منبع
فارس
بروزرسانی
دو عملیات استشهادی با خودرو در کرانه باختری

فارس/ رسانه‌های اسرائیلی از دو عملیات استشهادی در دو شهرک صهیونیست‌نشین در استان الخلیل در جنوب کرانه باختری خبر دادند.
 
رسانه‌های اسرائیلی بامداد امروز (شنبه) از دو عملیات استشهادی در دو شهرک «کارمی تزور» و «گوش عتصیون» واقع در استان الخلیل در جنوب کرانه باختری خبر دادند.

به گفته منابع اسرائیلی، یک فلسطینی با خودروی خود وارد شهرک صهیونیست‌نشین «کارمی تزور» شده و در همان بدو ورود نگهبان امنیتی ورودی را زیر گرفته است.این جوان فلسطینی سپس از خودرو پیاده شده و اقدام به تیراندازی کرده که در این میان با شلیک نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است.

طبق ادعای منابع اسرائیلی خودروی وی بمب‌گذاری شده بود که عاملان موفق به انفجار آن نشده‌اند. در این عملیات دو شهرک‌نشین زخمی شدند.به ادعای منابع اسرائیلی، دو فلسطینی عامل این عملیات بودند که یکی از آن‌ها به شهادت رسیده و دیگری توانسته فرار کند و نیروهای امنیتی در جست‌وجوی وی هستند.

در عملیات دوم نیز یک جوان فلسطینی سوار بر خودرو وارد شهرک «گوش عتصیون» شد و پس از پیاده شدن از خودرو، آن را در کنار یک پمپ بنزین منفجر کرد.

طبق آخرین گزارش‌ها حداقل 4 صهیونیست در این انفجار زخمی شده‌اند که به اذعان منابع اسرائیلی یکی از زخمی‌ها، فرمانده تیپ «عتصیون» با درجه سرلشکری است.در پی این دو عملیات استشهادی استان الخلیل در کرانه باختری به شدت فضای امنیتی به خود گرفته است.

در پی این دو عملیات استشهادی، گروه مقاومت عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) در بیانیه کوتاهی گفت: «به ملت بزرگ و آزاده خود بشارت می‌دهیم که رژیم اشغالگری که در توهم شکست مقاومت در شمال کرانه باختری بود، به یکباره با مرگ و انتقام از جنوب و مرکز کرانه باختری و مناطق اشغالی 1948 مواجه شد».

این دو عملیات استشهادی در حالی در جنوب کرانه باختری صورت گرفت که ارتش و نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر از سه روز پیش بزرگترین لشکرکشی خود به شهرها و اردوگاههای شمال کرانه باختری در 22 سال گذشته را آغاز کرده و اردوگاهها و شهرهای جنین، طولکرم، الفارعه، نورشمس، نابلس و طوماس را هدف یورش قرار داده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar