نماد آخرین خبر

خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل اقامتگاه نتانیاهو تظاهرات کردند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل اقامتگاه نتانیاهو تظاهرات کردند

ایسنا/ خانواده‌های اسرای صهیونیست با وجود آغاز تعطیلات آیینی روز شنبه خود، شامگاه جمعه مقابل اقامتگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تجمع کرده و از کابینه این رژیم خواستند فورا پیش از آنکه دیر شود، قراردادی را برای تبادل اسرا با گروه‌های فلسطینی امضا کند.

ده‌ها خانواده اسرای صهیونیست بازداشت شده در نوار غزه عصر روز جمعه مقابل اقامتگاه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و او را عامل کشته شدن فرزندان خود در نوار غزه دانستند.

برخی وبگاه‌های عبری نیز نوشتند ده‌ها خانواده اسرای صهیونیست با وجود آغاز تعطیلات آیینی شنبه تظاهرات کردند.

بر اساس باور یهودیان روز شنبه روز استراحت و پرهیز از تمامی کارها است و این تعطیلی از عصر جمعه تا عصر شنبه ادامه دارد و به ندرت صهیونیست‌ها در این مدت تظاهرات می‌کنند.

به نوشته روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، تظاهرکنندگان صهیونیست در تجمع خود مقابل اقامتگاه  نتانیاهو عکس‌های اسرای خود در غزه و نیز اسرایی را که در طول مدت جنگ در نوار غزه کشته شدند، در دست داشتند.

تظاهرکنندگان از کابینه نتانیاهو خواستند قبل از آنکه فرصت از دست برود، قرارداد فوری را برای تبادل اسرا با گروه‌های فلسطینی در غزه امضا کند.

در هفته‌های گذشته خانواده‌های اسرای صهیونیست فعالیت‌های اعتراضی خود و درخواست برای امضای توافقی جهت تبادل اسرا را تشدید کردند.

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و خانواده‌های اسرا، نتانیاهو را متهم می‌کنند به دلیل ترس از نابود شدن ائتلاف حاکم و از دست دادن پست خود، در مسیر امضای توافق مانع‌تراشی می‌کند، چراکه وزرای بلوک راست افراطی تهدید می‌کنند در صورتی که با توافقی شامل برقراری آتش‌بس در غزه موافقت شود، از کابینه انصراف داده و آن را منحل می‌کنند.

با وجود میانجیگری‌های مصر و قطر در طول چند ماه گذشته و ارائه پیشنهادهای مختلف برای توقف جنگ علیه غزه و تبادل اسرا، نتانیاهو به افزودن شروط جدیدی برای توافق ادامه می‌دهد، پیش از اینها «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «دیوید بارنیا»، رئیس سرویس جاسوسی موساد هشدار داده بود که این شروط جدید مانع از امضای قرارداد تبادل خواهد شد.

از جمله شروط جدید نتانیاهو باقی ماندن نیروهای ارتش این رژیم در محور فیلادلفیا واقع در مرز غزه و مصر و بخش فلسطینی گذرگاه مرزی رفح و نیز بازرسی افرادی است که از طریق محور نتزاریم به این مناطق بازمی‌گردند و ممانعت از بازگشت مردان فلسطینی به شمال غزه به بهانه اینکه عضو گروه‌های مقاومت هستند.

در مقابل حماس نیز بر عقب‌نشینی کامل رژیم اشغالگر از نوار غزه و توقف کامل جنگ جهت موافقت با هرگونه توافقی تاکید دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره