نماد آخرین خبر

برنامه ریزی حامیان فلسطین برای اختلال در مناظره هریس و ترامپ

منبع
تسنيم
بروزرسانی
برنامه ریزی حامیان فلسطین برای اختلال در مناظره هریس و ترامپ

تسنیم/ در پی حمایت قاطعانه کامالا هریس از اسرائیل در جنگ غزه، گروه‌های حامی فلسطین در نظر دارند در جریان مناظره هریس و ترامپ، بار دیگر اعتراض خود را به این موضوع اعلام کنند.

در پی حمایت قاطعانه کامالا هریس از رژیم اسرائیل در جنگ غزه و کشتار مردم بی‌گناه این منطقه، گروه های حامی فلسطین در نظر دارند تا در جریان برگزاری مناظره انتخاباتی بین هریس و دونالد ترامپ در تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریور) در فیلادلفیا، با جدیت تمام اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دهند.

بر این اساس، عرب‌های آمریکا، مسلمانان و متحدان آنها که در جریان برگزاری گردهمایی ملی 4 روزه دموکرات ها در شیکاگو، فریاد اعتراض خود را علیه کشتار مردم غزه و حمایت هریس از رژیم اسرائیل سر داده بودند،  قصد دارند بار دیگر طی هفته های آتی در شهرهای اصلی و کالج های دانشگاهی و مکان های عمومی و نیز محل برگزاری گردهمایی های انتخاباتی دموکرات ها، با جدیت اعتراض خود را اعلام کنند.

براساس این گزارش، حامیان فلسطین، سخنرانی انتخاباتی هریس در منطقه ساوانا در ایالت جورجیا را قطع کردند.

از زمان کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی و معرفی و تایید کامالا هریس به عنوان جایگزین وی، هریس آشکارا نسبت به سیاست قطع ارسال سلاح به اسرائیل که یکی از اصلی ترین خواسته های گروه های حامی فلسطین است، بی توجهی کرده است. هریس در مصاحبه روز پنج شنبه با شبکه سی ان ان بار دیگر بر این استراتژی تاکید و در پاسخ به پرسشی درباره محدودکردن ارسال سلاح اظهار کرد ما باید به توافق برقراری آتش بس و آزادی اسرا دست یابیم.

این اظهارات و مواضع هریس درباره جنگ غزه، همان مسیر پیش روی دموکرات ها پیش از کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی را به رغم خوشبینی فزاینده از سوی دموکرات ها درباره تغییر این موضع با روی کار آمدن هریس، نشان می دهد.

در همین حال، رشیده طالب نخستین زن دموکرات آمریکایی فلسطینی مجلس نمایندگان آمریکا، درباره مصاحبه هریس با سی‌ان‌ان در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس اظهار کرد درست است. جنایات جنگی و نسل کشی ادامه می یابد.

همچنین مقامات کمپین هریس اعلام کردند که نامزد دموکرات ها و مقامات ارشد کمپین با نمایندگان گروه های حامی فلسطین دیدار کرده و فضایی را برای گفتگو درباره این موضوع در جریان کنوانسیون ملی دموکرات ها در شیکاگو، تایید کردند.         

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های اخیر حاکی از پیشتازی هریس در ایالت های کلیدی و سرنوشت ساز است. تاکنون، هریس از برخی اعتراضات حامیان فلسطین درباره جنگ غزه جلوگیری کرده در حالی که برخی رای دهندگان امیدوار بودند که هریس یک سیاست خارجی خوشبینانه تر در قبال فلسطین اتخاذ کند.

پیشتر نیز پس از روی کار آمدن هریس، گروه های حامی فلسطین در برخی گردهمایی انتخاباتی وی، اعتراض خود را نسبت به سیاست های نامزد دموکرات ها در قبال جنگ غزه، اعلام کرده بودند.

نتایج نظرسنجی های جدید که توسط مرکز افکارسنجی کالج امرسون و نشریه هیل انجام شده، حاکی از آن است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و کامالا هریس نامزد دموکرات ها در هفت ایالت کلیدی و سرنوشت ساز، در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

همچنین نتایج نظرسنجی های دیگری که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو انجام شده، نشان می دهد 39 درصد رای دهندگان آمریکایی فکر می کنند که کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری، شانس بهتری برای پیروزی بر دونالد ترامپ جمهوری خواه در انتخابات ماه نوامبر دارد.

همچنین براساس نتایج نظرسنجی دانشگاه دیکینسون، کامالا هریس با 50 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 43 درصد در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.

پیشتر نتایج نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی از داده های مختلف حاکی نشان داد که کامالا هریس با 49 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 45 درصد محبوبیت، با اختلاف 4 درصدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، هریس از زمان معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها پس از کناره گیری بایدن، توانسته نظر 81 درصد دموکرات‌ها را بدست آورد.


این آخرین نظرسنجی است که نتایج آن به نفع کامالا هریس و خبر خوبی برای دموکرات‌ها بوده است. در حالی که برخی نظریه پردازان سیاسی معتقدند که برای نتیجه گیری درباره انتخابات 5 نوامبر هنوز زود است.

در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره