نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

تقلید معاون ترامپ از موضع انتخاباتی هریس

منبع
فارس
بروزرسانی
تقلید معاون ترامپ از موضع انتخاباتی هریس

فارس/ معاون منتخب ترامپ در بحبوحه افزایش رقابت‌های انتخاباتی آمریکا از یکی از مواضع انتخاباتی کامالا هریس که در جریان مصاحبه‌ای به آن اشاره شد، تقلید کرد.
 
سناتور جی‌دی‌ونس، معاون منتخب دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در اظهاراتی بر این موضوع تاکید کرد که در صورت پیروزی این حزب در رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا، از یک نفر عضو حزب دموکرات برای حضور و فعالیت در کابینه دولت احتمالی ترامپ دعوت خواهد شد.

به گزارش هیل، موضع ونس در این رابطه پس از آن مطرح شد که کامالا هریس، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات نیز در جریان مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان بر انتخاب یک عضو جمهوری‌خواه برای حضور در دولت وی به عنوان نامزد حزب دموکرات تاکید کرده بود.

ونس در جریان مصاحبه‌ با فاکس‌نیوز عنوان کرد: ما از حمایت خوبی از جانب دموکرات‌ها برخوردار شده‌ایم و همین چند روز پیش بود که افرادی مانند رابرت‌اف‌کندی جونیور پس از کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری و همچنین تولسی گابارد که هر دو از کاندیداهای انتخاباتی پیشین حزب دموکرات بودند از دونالد ترامپ حمایت کردند.

اظهارات ونس کمی پس از آن مطرح شد که هریس، نامزد حزب دموکرات در اولین مصاحبه خود بر این موضوع تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، یک عضو جمهوری‌خواه را هم در کابینه خود منصوب خواهد کرد.

او در این رابطه عنوان کرد: من فکر می‌کنم این موضوع مهم است که افرادی با دیدگاه‌ها و تجارب متفاوت با یکدیگر همکاری کنند و سر میز مذاکره بنشینند. از این رو به اعتقاد من حضور یک فرد جمهوری‌خواه در کابینه‌ام به نفع عموم مردم آمریکا خواهد بود.

اظهارات هریس در حالی مطرح می‌شود که پیشتر نیز برخی از روسای جمهور حزب دموکرات آمریکا از چنین موضعی حمایت کرده و در دوران فعالیت دولت خود، آن را اجرایی کرده بودند.

به عنوان مثال، باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در حزب دموکرات نیز در دوران فعالیتش در کاخ سفید، چند فرد جمهوری‌خواه را در دولتش منصوب کرده بود، رابرت گیتس، وزیر دفاع و ری‌لاهود، وزیر حمل و نقل آمریکا جز این دسته از افراد بودند.

حتی دونالد ترامپ نیز اوایل دوران ریاست‌جمهوری‌اش، رابرت‌ ورک، منصوب دوران اوباما را به عنوان معاون وزیر دفاع خود انتخاب کرده بود. ونس در بخشی از مصاحبه خود نیز بر این موضوع تاکید که ترامپ از تمام گروه‌های رای‌دهنده در آمریکا برای حمایت از خود دعوت می‌کند، حتی اگر آنها در مورد همه مواضع سیاسی وی با او موافق نباشند با این حال او بر حفظ این موضع خود ادامه می‌دهد.

او در توضیح مواضع کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ نیز اینطور بیان کرد: میان حامیان ما توافق کامل بر سر مسائل مختلف وجود ندارد و همه کسانی که به دونالد ترامپ رای می‌دهند، با تمامی دیدگاه‌های سیاسی وی موافق نیستند. البته که ما بر روی اصول اولیه با یکدیگر توافق داریم.

او اینطور بیان کرد: همه ما بر روی این موضوعات توافق داریم که انرژی آمریکا باید با قیمت پایین‌تری برای استفاده مردم عرضه شود، همه ما بر این موضوع متفق‌القول هستیم که باید برای امنیت بیشتر، مرزها را به روی مهاجران غیرقانونی ببیندیم و روند ورود غیرقانونی قاچاق مواد مخدر به کشورمان را از این طریق متوقف کنیم.

ونس اواخر ماه فوریه سال گذشته و پیش از آنکه به عنوان معاون ترامپ در رقابت های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منصوب شود، در اظهاراتی از لناخان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تمجید کرده و گفته بود، او یکی از اعضای موثر حزب دولت بایدن است که کارش را به درستی انجام می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره