نماد آخرین خبر

تاسف دانمارک برای کشته‌شدن خلبان اوکراینی اف 16

منبع
فارس
بروزرسانی
تاسف دانمارک برای کشته‌شدن خلبان اوکراینی اف 16

فارس/ نخست‌وزیر دانمارک مته فردریکسن در کنفرانس امنیتی گلوبسک در پایتخت جمهوری چک به تمجید از اقدام غرب برای ارسال جنگنده اف-16 به اوکراین برای جنگ با روسیه پرداخت.

«از اول جنگ می‌خواستم اف-16 به اوکراین بدهم». این را نخست‌وزیر دانمارک در پراگ پایتخت جمهوری چک اعلام کرد.

نخست‌وزیر دانمارک با اشاره به بحث چند ماهه میان متحدان غربی اوکراین بر سر دادن یا ندادن اف-16 به این کشور افزود: «ما در مورد اینکه آیا این ایده خوبی است یا نه، بحث طولانی داشتیم.»
 
فردریکسن با بیان اینکه تحویل جنگنده‌های اف-16 به اوکراین «دارد جواب می‌دهد»، درباره کشته شدن خلبان اوکراینی این هواپیما در جنگ با روسیه ابراز تاسف کرد.این اظهارات در شرایطی بیان شد که سرنگون کردن جنگنده اف-16 اوکراین با آتش پدافند خودی خبرساز شده است.

ارتش اوکراین 29 آگوست (هشتم شهریور) تایید کرد که یک فروند اف-16 که اخیراً به این کشور تحویل داده شده بود هنگام دفاع در برابر حمله موشکی روسیه سقوط کرد و خلبانش آن کشته شد.

اوکراین اولین محموله جنگنده‌های اف-16 را در آغاز ماه آگوست دریافت کرد. طبق گزارش رسانه‌ها، هلند اولین کشور غربی بوده که این جنگنده را به اوکراین تحویل داد.

فردریکسن در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین از جنگنده‌های اهدایی دانمارک می‌تواند در قلمرو روسیه در استان کورسک استفاده کند، گفت که دولت او «محدودیتی اعمال نمی‌کند و من درباره یک عملیات خاص اظهار نظر نمی‌کنم.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره