نماد آخرین خبر

قانون جدید آمریکا؛ فروش دخانیات به زیر ۳۰ ساله‌ها با کارت شناسایی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
قانون جدید آمریکا؛ فروش دخانیات به زیر ۳۰ ساله‌ها با کارت شناسایی

باشگاه خبرنگاران/ سازمان غذا و داروی آمریکا به‌ تازگی اعلام کرده بر اساس یک قانون جدید و سخت‌تر درباره فروش محصولات دخانی، خرده‌فروشان ملزم هستند کارت شناسایی خریداران زیر ۳۰ سال را پیش از فروش این محصولات بررسی کنند.

به نقل از وبگاه مِدیکال اِکسپرس، بر اساس قانون نهایی که از ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) اجرایی خواهد شد، دستگاه‌های فروش تنباکو نیز فقط در مکان‌هایی قرار خواهند گرفت که مربوط به افراد ۲۱ سال و بالاتر است.

دکتر برایان کینگ (Brian King)، رئیس مرکز فرآورده‌های دخانی سازمان غذا و داروی آمریکا، در بیانیه‌ای درباره این قانون گفت: این قانون، گام مهم دیگری برای محافظت از جوانان کشور در برابر خطر‌هایی است که محصولات دخانی و تنباکو برای آنان ایجاد می‌کند.

وی افزود: از چند دهه گذشته، مطالعات علمی نشان داده دور نگه داشتن محصولات دخانی و تنباکو از جوانان به منظور کاهش تعداد افرادی که در نهایت به این محصولات معتاد و دچار بیماری می‌شوند و می‌میرند، اهمیت زیادی دارد.

نکته مهم این است که محدودیت‌های جدید برای سیگار‌های الکترونیکی، که در میان جوانان سیگاری محبوبیت دارند، نیز اِعمال می‌شود. تعداد نوجوانانی که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند در طول پنج سال گذشته رو به کاهش بوده است؛ اما هنوز از هر ۱۰ دبیرستانی ۱ نفر اظهار می‌کند که در ۳۰ روز گذشته سیگار مصرف کرده است. بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، این تعداد برای دانش‌آموزان راهنمایی، ۱ نفر از ۲۲ نفر بود.

بر اساس گزارشی که سی‌اِن‌اِن منتشر کرد نیز از هر ۱۰ بزرگسال که هر روز سیگار می‌کشند، ۹ نفر گفته‌اند اولین سیگار خود را در سن ۱۸ سالگی کشیده‌اند. تا سال ۲۰۱۹ میلادی، محدودیت سنی فدرال برای خرید تنباکو ۱۸ سال بود، که در آن سال به ۲۱ سال افزایش یافت. قبل از قانون جدید، خرده‌فروشان دخانیات در آمریکا موظف بودند از همه خریدارانِ زیر ۲۷ سال کارت شناسایی درخواست کنند.

یکی از گام‌ها که ضروری است سازمان غذا و داروی آمریکا در مسیر محدود کردن مصرف دخانیات توسط جوانان بردارد، ممنوعیت استفاده از مِنتول (جوهر نعنا) و سایر طعم‌ها در محصولات تنباکو است. طعم‌ها، از جمله منتول، برای کودکان و نوجوانان واقعاً جذابیت ایجاد می‌کند.

بیش از یک دهه است که سازمان غذا و داروی آمریکا به دنبال ایجاد محدودیت برای استفاده از منتول و طعم‌دهنده در محصولات تنباکو است؛ اما ماه‌هاست که ایجاد این محدودیت‌ها در انتظار تأیید دولت بایدن هستند.

سازمان غذا و داروی آمریکا خاطرنشان کرد همچنان خرده‌فروشان را کنترل خواهد کرد تا محصولات تنباکو را به کاربران زیر سن قانونی نفروشند. این سازمان تاکنون ۱.۵ میلیون بررسی انجام داده است و ۱۳۰هزار نامه اخطار، حداقل ۳۳هزار جریمه مالی و بیش از ۲۰۰ دستور «خودداری از فروش دخانیات» برای فروشگاه‌هایی صادر کرده است که محدودیت سنی را نقض کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره