نماد آخرین خبر

پاشینیان: چرا باکو از ایتالیا و اسرائیل سلاح خریداری می‌کند؟

منبع
فارس
بروزرسانی
پاشینیان: چرا باکو از ایتالیا و اسرائیل سلاح خریداری می‌کند؟

فارس/ نخست وزیر ارمنستان روز یکشنبه بار دیگر خریدهای تسلیحاتی جمهوری آذربایجان را به باد انتقاد گرفت و گفت، چرا ارمنستان نمی‌تواند سلاح‌های مورد نیاز را از فرانسه خریداری کند.

 نخست وزیر ارمنستان روز یکشنبه مدعی شد که جمهوری آذربایجان در تلاش است ارمنستان را به تسلیح مجدد متهم کند تا خریدهای تسلیحاتی خود را پنهان کند.به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس»؛ «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفت:«ما به همکاری نظامی با فرانسه و هند متهم هستیم. اما آذربایجان از ایتالیا سلاح می‌خرد. چرا آذربایجان می‌تواند از ایتالیا سلاح بگیرد و ارمنستان نمی‌تواند از فرانسه سلاح بگیرد؟»
او ادامه داد:«آذربایجان از پاکستان تسلیحات می‌گیرد. چرا آذربایجان می‌تواند از پاکستان اسلحه بگیرد و ارمنستان نمی‌تواند از هند اسلحه بگیرد؟ این کشور از اسلواکی، صربستان و بلغارستان تسلیحات می‌گیرد. آذربایجان حجم عظیمی از تسلیحات از اسرائیل خریداری می‌کند.»پاشینیان ادامه داد:«اگر شما نگرانی دارید ما هم همینطور. پس بیایید بیایید یک ساز و کار کنترل و کاهش تسلیحات متقابل تشکیل دهیم. این پیشنهاد به صورت علنی مطرح شد و هنوزهم به قوت خود باقی است. بارها گفته‌ام هر کشوری حق دارد ارتشی قوی و آماده رزم داشته باشد.»
این در حالی است که وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ادعاهای ارضی ارمنستان بر مبنی قانون اساسی جمهوری آذربایجان کاملا نادرست است. تلاش برای ایجاد تعادل بین قانون اساسی دو کشورغیرقابل قبول است.»وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتقاد از روند تند تسلیح ارتش ارمنستان اعلام کرد:«باید توجه کرد که ارمنستان حدود 30 سال سرزمین‌های آذربایجان را برخلاف حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد تحت اشغال داشت. بنابر این درک تسلیح ارمنستان دشوار نیست.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره