نماد آخرین خبر

چرا حمله گسترده ارتش صهیونیستی به جنین تمدید شد؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
چرا حمله گسترده ارتش صهیونیستی به جنین تمدید شد؟

تسنیم/ رژیم اشغالگر در چهارچوب توطئه قدیمی خود برای آواره کردن همه مردم فلسطین از سرزمینشان و گسترش شهرک‌سازی‌ها در مناطق فلسطینی، کمپینی از حملات وحشیانه را از هشت روز قبل علیه کرانه باختری آغاز و عملیات نظامی خود را مشخصا در جنین تمدید کرده است.

با اعلام تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین، واقع در شهر جنین در شمال کرانه باختری، سوالاتی  درباره علت این تصمیم صهیونیست‌ها مطرح می‌گردد.

ناظران امور و کارشناسان مسائل سیاسی و نظامی منطقه معتقدند که این تصمیم رژیم اشغالگر، دلایل متعددی دارد؛ از جمله اینکه ارتش صهیونیستی می‌خواهد به جهان بگوید با یک مقاومت شدید از جانب فلسطینی‌ها مواجه است و جهانیان باید به اسرائیلی‌ها در برابر فلسطینی‌ها کمک کنند.

«واصف عریقات» کارشناس نظامی و راهبردی منطقه در این زمینه اعلام کرد که اشغالگران ادعا می‌کنند، هر کس در جنین و کرانه باختری مقابل آنها می‌ایستد، یک ارتش با تجهیزات و توانمندی‌های پیشرفته و بالاست. این در حالی است که مردم فلسطین در مناطق مختلف از جمله کرانه باختری، حتی بدون هیچ سلاحی و تنها با قدرت ایمان به مقاومت و پایبندی به حقوق خود، مقابل دشمن می‌ایستند و شهدای بی‌شماری را در این راه تقدیم کرده‌اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی بعد از گسترش حملات خود به کرانه باختری و نفوذ به این منطقه، اتاق‌های بازجویی میدانی به ریاست سرویس جاسوسی موساد و سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) و همچنین ستاد کل این ارتش ایجاد کرده و در آنجا هزاران جوان فلسطینی را بازداشت کرده و مورد بازجویی و شکنجه قرار می‌دهد.

عاصف عریقات، در ادامه تحلیل خود درباره وضعیت کرانه باختری، ظهار داشت: ارتش اشغالگر با دکترین «آنچه که با زور به دست نمی‌آید، با زور بیشتر محقق می‌شود» با مردم فلسطین برخورد می‌کند و از هیچ گونه رفتار وحشیانه علیه آنها ابایی ندارد. در حال حاضر ارتش رژیم صهیونیستی، منطقه الخلیل در جنوب کرانه باختری که طی روزهای گذشته، صحنه برجسته عملیات‌های استشهادی فلسطینیان و ضربه عمیق به اشغالگران بود را برای تحت فشار قرار دادن فلسطینی‌ها و در چهارچوب یک جنگ روانی محاصره کرده است.

وی افزود: اشغالگران می‌خواهند با تخریب زیرساخت‌ها و همه نشانه‌های زندگی در مناطقی که فلسطینی‌ها در آن سکونت دارند، این مردم را آواره کنند و در نتیجه، راه برای توسعه شهرک سازی‌های اسرائیل باز شود. اقدامات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در کشتار مردم، بازداشت، اعدام‌های میدانی، خرابکاری، قطع آب و برق و .... در کرانه باختری با هدف گسترش شهرک سازی‌هاست.

این کارشناس نظامی تاکید کرد: صهیونیست‌ها مدعی هستند که همه فلسطینی‌ها در اردوگاه جنین یک ارتش مسلح علیه اسرائیل محسوب می‌شوند و همه آنها باید نابود گردند.

آمار حاکی از آن است که اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنین حدود 14 هزار نفر را در خود جای داده و تقریباً همه آنها از نوادگان نسلی هستند که در زمان تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین در سال 1948، از زمین‌ها و خانه‌های خود آواره شدند.

حملات نظامیان صهیونیست به جنین بعد از آغاز جنگ غزه به شکل قابل توجهی تشدید شد و صهیونیست‌ها با ادعای پناه دادن اردوگاه جنین به نیروهای مقاومت، کل محله‌ها را ویران کردند و شمار زیادی از غیرنظامیان را به شهادت رسانده یا بازداشت کردند.

«آوری گولدبرگ»، تحلیلگر سیاسی صهیونیست می‌گوید که اسرائیلی‌ها عادت دارند همیشه خودشان را در نقش قربانی ببینند و بنابراین نمی‌توانند بپذیرند که جنین یک اردوگاه برای آوارگان فلسطینی است که از خانه‌هایشان آواره شده‌اند. اسرائیلی‌ها به وضعیت اسفناکی که فلسطینی‌ها دارند، به ویژه در اردوگاه‌ها هیچ توجهی نمی‌کنند و ما عباراتی مانند «لانه ترور» و سایر عبارات غیر انسانی را درباره جنین از زبان اسرائیلی‌ها به وفور می‌شنویم.

وی افزود: بر همین اساس، از زمان آغاز جنگ غزه شاهد حملات نظامی گسترده ارتش اسرائیل به اردوگاه‌های آوارگان در جنین و طولکرم بوده‌ایم و حملات به این اردوگاه‌ها، بیش از سایر مناطق کرانه باختری بوده است و مقامات اسرائیلی همواره به این فکر می‌کنند که باید کاری برای سرکوب جنین انجام دهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره