نماد آخرین خبر

نخست‌وزیر انگلیس با ترامپ دیدار کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
نخست‌وزیر انگلیس با ترامپ دیدار کرد

فارس/ «کر استارمر»، نخست‌وزیر انگلیس در دیداری دوساعته با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده بحث و گفتگو کرد.
 
نخست‌وزیر بریتانیا پس از سخنرانی خود در مجمع‌عمومی سازمان ملل به دیدار نامزد جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در برج ترامپ در نیویورک رفت. این اولین دیدار استارمر و ترامپ بود.

دولت انگلیس اعلام کرده است که در این دیدار در مورد «دوستی دیرینه بین بریتانیا و ایالات متحده و همچنین اهمیت توسعه مشارکت‌های ماندگار بین دو کشور» بحث و گفتگو شده است.

کارزار انتخاباتی ترامپ تا به این لحظه از اظهارنظر در مورد این جلسه خودداری کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس در حالی با ترامپ دیدار کرد که در گذشته هم خود و هم سایر مسئولان بریتانیا بارها از ترامپ و سیاست‌های او انتقاد کرده بودند.

علاوه بر این، استارمر بدون دیدار با نامزد دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهور آمریکا یعنی کامالا هریس، نیویورک را به مقصد کشور خود ترک کرد.

پیش‌تر هم قبل از کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری، رسانه‌ها از تلاش‌های انگلیسی‌ها برای ارتباط‌گرفتن بیشتر با ترامپ خبر داده بودند.

بریتانیا از بیم بازگشت دوباره رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده به کاخ سفید به دنبال ایجاد ارتباط با این نامزد جمهوری‌خواه است.

احتمال توقف کمک‌های آمریکا به اوکراین در جنگ با روسیه و کاهش حمایت این کشور از ناتو از جمله مواردی است که بریتانیا را از انتخاب مجدد ترامپ به هراس انداخته است و موجب شده است تا این کشور به تکاپو بیفتد تا گفتگوهایی را با این نامزد انتخاباتی و رئیس‌جمهور احتمالی ایالات متحده پیش ببرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره