نماد آخرین خبر

«شریگو ایشیبا» نخست وزیر جدید ژاپن شد

منبع
فارس
بروزرسانی
«شریگو ایشیبا» نخست وزیر جدید ژاپن شد

فارس/ شریگو ایشیبا وزیر دفاع پیشین ژاپن به عنوان رئیس جدید حزب لیبرال دموکراسی و نخست وزیر جدید این کشور انتخاب شد.
 
شریگو ایشیبا 67 ساله و وزیر دفاع پیشین ژاپن با کسب اکثریت آراء در دور دوم انتخابات ریاست حزب لیبرال دموکرات پیروز و به عنوان رئیس جدید حزب و نخست وزیر بعدی این کشور انتخاب شد.

در دور دوم انتخابات، ایشیبا 215 رای و رقیبش سانائه تاکایچی 194 رای کسب کردند. شریگو در طول مبارزات انتخاباتی از تقویت توان دفاعی کشور، ایجاد «ناتوی آسیایی» و یک سیستم امنیت جمعی در منطقه حمایت کرده و تاکید کرده که عضویت اوکراین در این ائتلاف از درگیری با روسیه جلوگیری می کند.

او همچنین وعده داده که برای بازگرداندن اعتماد رای دهندگان که به دلیل یک سری رسوایی‌ها از جمله بی نظمی‌های مالی در جمع آوری کمک های سیاسی حزب تضعیف شده است، تلاش کند و پیشنهاد ایجاد وزارتی برای پیشگیری از بلایای طبیعی را داده است.

تحلیلگران ژاپنی می‌گویند، ژاپن صرف نظر از اینکه چه کسی نخست وزیر جدید شود، سیاست خود را در قبال مسائل بین‌المللی تغییر نخواهد داد.

فومیا کیشیدا نخست وزیر ژاپن در مرداد ماه گذشته اعلام کرد که در انتخابات رهبری حزب حاکم لیبرال در ماه سپتامبر شرکت نخواهد کرد و بعد از این انتخابات استعفا خواهد داد.

کیشیدا در سال 2021 به عنوان رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن انتخاب شده بود. رهبر حزب حاکم در ژاپن به صورت دوفاکتو نخست وزیر این کشور می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره