روایت آکسیوس از مقابله تولیدکنندگان چینی با تعرفههای ترامپ

ایرنا/ تارنمای آکسیوس در گزارشی با اشاره به جنگ تعرفهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نوشت: تولیدکنندگان چینی با نمایش ویدئوهایی از مراحل ساخت بسیاری از برندهای لوکس غربی در کارخانههای چین و ارائه آن در تیک تاک، خریداران آمریکایی را به خرید مستقیم و پرداخت هزینه کمتر تشویق میکنند.
تولیدکنندگان و اینفلوئنسرهای چینی با تهیه و نمایش فیلمهایی از مراحل تولید برخی کالاها، خریداران آمریکایی را به داخل انبارهایی میبرند که ادعا میشود برندهای محبوب غربی در آنجا ساخته میشوند.
آکسیوس افزود: این روند، ناامیدی مصرف کنندگان آمریکایی برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت کالاهای ساخت چین با اجرایی شدن تعرفههای ترامپ را برجسته میکند.
بنابر این گزارش، در حقیقت چه تعرفهای وجود داشته باشد و چه نداشته باشد، وقتی برچسب برندهای غربی به کالاهایی که با قیمت ارزان در چین تولید میشوند اضافه میشود، افزایش قیمت زیادی برای مصرف کنندگان در پی خواهد داشت بنابراین چنین کمپینی، گفتمانی را در تیکتاک دامن میزند که مصرفکنندگان بتوانند از کارخانههای واقعی و به طور مستقیم همان کالاها را بخرند.
به طور مثال یک پست پر بازدید از کاربری به نام «@mr.loong.laundrypods» بینندگان را به داخل یک کارخانه تولید پودر لباسشویی برده و ادعا میکند که خرید مستقیم از این کارخانه چینی برای هر پودر فقط پنج سنت است.
همچنین یک پست پر بازدید دیگر از کاربری به نام «@lunasourcingchina» ادعا میکند که شلوارهای گرانقیمت ساخته شده برای برند لولولمون (Lululemon) وقتی مستقیماً از کارخانه چینی صورت بگیرد، تنها پنج تا ۶دلار قیمت دارند.
این گزارش در ادامه به چالشهای خرید مستقیم از کارخانههای چینی پرداخته و میافزاید: هر چقدر هم که اجتناب از افزایش قیمت جذاب به نظر برسد، خرید مستقیم از کارخانههای چینی اغلب توصیه نمیشود چرا که خرید مستقیم محصولات از تولیدکنندگان چینی - که عموماً به صورت عمده ارسال میشوند- به دلیل موانع موجود چالش برانگیز و یا حتی غیرممکن است.
بنابر این گزارش، برخی از خریداران آمریکایی به جای تلاش برای خرید مستقیم از تولیدکنندگان، به دنبال نصب برنامههای چینی مانند دی اچ گیت (DHgate) یا تائو بائو (Taobao) هستند تا نمونههای ارزان قیمت محصولات برند را تهیه کنند.