پدیده "اخبار جعلی" به کمپین انتخاباتی فرانسه هم سرایت کرد
ايسنا/ بر اساس اعلام پژوهشگران دانشگاه آکسفورد، پديده انتشار "اخبار جعلي" که سال گذشته ميلادي تاثير زيادي بر انتخابات رياست جمهوري آمريکا گذاشت اکنون کمپين انتخابات رياست جمهوري در فرانسه را نيز تحت تاثير قرار داده است. به گزارش پايگاه واشنگتن تايمز، بر طبق يک گزارش منتشر شده از سوي موسسه پژوهشهاي اينترنتي دانشگاه آکسفورد انگليس از هر چهار ماجراي سياسي که در طي يک هفته از ماه مارس در توئيتر به اشتراک گذاشته شد يک مورد "عمدا جعلي" بوده است. اين پژوهشگران اين گزارش را بعد از بررسي نزديک به ۸۴۲۰۰۰ توئيت مرتبط با انتخابات رياست جمهوري فرانسه در طي يک دوره هفت روزه در ماه گذشته ميلادي تهيه کردهاند. از بين توئيتهاي مرتبط با مقالههاي خارجي، حدود يک چهارم حاوي مطالبي که از نظر اين گزارش "داراي ايدئولوژي افراطي، بيش از حد حزبي يا توطئه آميز" تشخيص داده شدند، بودهاند. بنا به گفته اين پژوهشگران، يک سري حسابهاي "کاملا ماشيني" مسئول توليد "حجم انبوه ترافيک اينترنتي" به ويژه در ارتباط با مطالب حاوي انتقاد از فرانسوا فيون، کانديداي رياست جمهوري محافظه کار فرانسه و يکي از چهار کانديداي پيشرو در دور اول انتخابات بودهاند. اين در حالي است که بعد از اعلام تاثير فراوان پديده "اخبار جعلي" بر نتيجه انتخابات رياست جمهوري سال گذشته ميلادي در آمريکا پژوهشگران تصديق کردند که شبکههاي اجتماعي مثل توئيتر مطمئنا براي ايجاد يک تغيير ايدئولوژيک ميتوانند استفاده شوند. در گزارش آکسفورد نوشته شده است: ترکيب ماشيني سازي و پروپاگاندا مي تواند تاثير چشمگيري بر آراء عمومي در جريان مناظره هاي مهم سياسي، انتخابات و بحرانهاي سياسي بگذارد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد