نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حمله خونین طالبان به "خیزش مردمی"؛ ۱۴ نفر کشته شدند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حمله خونین طالبان به "خیزش مردمی"؛ ۱۴ نفر کشته شدند

ايسنا/ مقام‌هاي محلي ولايت تخار مي‌گويند که شب گذشته جنگجويان طالبان به نيروهاي خيزش مردمي در ولسوالي مرزي خواجه بهاءالدين حمله کرده‌اند.

محمد جواد هجري، سخنگوي والي تخار به محفوظ ذبيدي، خبرنگار بي‌بي‌سي گفت که در نتيجه اين حمله که حوالي ساعت دوازده و نيم شب گذشته آغاز شد، ۱۰ نفر از نيروهاي خيزش مردمي و يک نفر از سربازان مرزي کشته شدند.
اما يک مقام محلي که نخواست نامش در گزارش درج شود، مي‌گويد ۱۳ نفر از نيروهاي خيزش مردمي و يک سرباز مرزي کشته شدند. منابع مردمي در محل نيز اين آمار را تاييد کرده‌اند.
سخنگوي والي تخار مي‌گويد که نيروهاي کمکي به محل رسيده و حملات مخالفان مسلح را دفع کردند و در نتيجه شش نفر از جنگجويان طالبان به شمول سرگروه آنها کشته شده و چهار نفر ديگرشان نيز زخمي شدند.

به گفته او، نيروهاي خيزش مردمي نيز در اين درگيري چهار زخمي داده‌اند.

اين درگيري در منطقه لاله گذر ولسوالي خواجه بهاء الدين رخ داده و گفته شده که حمله به سه پاسگاه نيروهاي خيزش مردمي صورت گرفته است.
نيروهاي خيزش مردمي پيش از اين نيز در اين منطقه تلفات سنگين را از مخالفان مسلح ديده بودند.
در برخي مناطق افغانستان شماري از گروه‌هاي مسلح محلي شکل گرفته که به گروه‌هاي "خيزش مردمي" موسوم‌اند و گفته مي‌شود که در برابر شورشيان مسلح مي‌جنگند.
ولسوالي خواجه بهاءالدين از مناطق ناآرام ولايت تخار است و در نزديکي مرز با تاجيکستان واقع شده است. شورشيان در بيشتر بخش‌هاي اين ولايت هر از گاهي دست به حملات خونين مي‌زنند.
منطقه خواجه بهاء الدين و در همجواري آن منطقه درقد در شمال ولايت تخار از مسيرهاي اصلي قاچاق مواد مخدر به تاجيکستان و آسياي ميانه است. گفته مي‌شود که نيروهاي طالبان از قاچاق مواد مخدر سود مي‌برند.
ولسوالي خواجه بهاء الدين از مهمترين مناطق استراتژيک در ولايت تخار است که طالبان در زمان حاکميت‌شان که حدود ۸۰ درصد خاک اين کشور را در تصرف داشتند، اين منطقه را به دست نياورده بودند اما در سال‌هاي اخير بارها اين ولسوالي شاهد حملات طالبان بوده است.

تلفات نيروهاي امنيتي در شرق افغانستان

مقام‌هاي محلي ولايت ننگرهار در شرق نيز از حمله طالبان به چند پاسگاه نظامي خبر داده‌اند.

عطاء الله خوگياني، سخنگوي والي ننگرهار مي‌گويد که شب گذشته در ولسوالي خوگياني طالبان بر چند پاسگاه نيروهاي امنيتي حمله کردند و هر دو طرف تلفاتي داشتند.
به گفته او در درگيري شب گذشته ۱۰ نيروي طالبان و چهار سرباز افغان کشته شدند.
او مي‌گويد که نيروهاي امنيتي در اين درگيري دو زخمي داشته اما شمار زخميان طالبان مشخص نيست.
خوگياني از ولسوالي‌هاي ناامن ننگرهار است و حملات طالبان در اين اواخر به نيروهاي امنيتي در اين منطقه افزايش يافته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره