نماد آخرین خبر

دلیل پادشاه سعودی برای برکناری ناگهانی بعضی از مقامات

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دلیل پادشاه سعودی برای برکناری ناگهانی بعضی از مقامات

باشگاه خبرنگاران/ پادشاه عربستان مديرکل گارد مرزي و شماري ديگر از مقامات اين کشور را به اتهام فساد برکنار کرد.


 به گزارش خبرگزاري رسمي عربستان (واس)، پادشاه عربستان بامداد امروز جمعه، دستور برکناري شماري از مسئولان از جمله مديرکل گارد مرزي اين کشور را در پي اتهامات فساد در خصوص هزاران تجاوز و دست اندازي به سرزمين‌هاي پروژه درياي سرخ صادر کرد.

به نوشته خبرگزاري عربستان، اين فرمان پادشاهي، طبق آنچه که از هيئت پادشاهي شهر العلا و شرکت درياي سرخ و نيز شرکت توسعه السوده در خصوص دست اندازي‌ها به پروژه‌هاي درياي سرخ بدست آمده و تعداد اين دست اندازي‌ها به ۵ هزار مورد مي‌رسد، و نيز ده‌ها مورد را در شهر العلا شامل مي‌شود، صادر شده است.

طبق اعلام اين خبرگزاري، «عواد بن عيد بن عوده البلوي» مدير کل گارد مرزي بازنشست اجباري شده است.

همچنين اين فرمان شامل برکناري استانداران استان‌هاي الوجه و املج و نيز رئيس مرکز السوده و برکناري فرماندهان گارد مرزي در دو استان املج و الوجه، علاوه بر برکناري يک مقامي که مسئول اين دست اندازي‌ها بوده و معاون وي در وزارت کشور و نيز شماري از مسئولان در مدينه منوره، تبوک و عسير مي‌شود.

اين برکناري ها، شهردار منطقه تبوک، شهرداران املج و الوجه و السوده و نيز مسئول اين دست اندازي‌ها در شهرداري منطقه مدينه منوره و تبوک را نيز شامل مي‌شود.

به نوشته خبرگزاري عربستان، هيئت نظارت و مبارزه با فساد، از تمامي اين مقامات که نام آن‌ها برده شده، در قبال مسئوليت هايشان در برابر دست اندازي‌هاي اشاره شده تحقيق خواهد کرد و اقدامات منظمي را در خصوص آن‌ها بکار خواهد گرفت.

همچنين دو وزارتخانه کشور و «امور شهرداري و روستايي» عربستان يک ماه فرصت داده اند تا تمامي اين دست اندازي‌ها برطرف گردد و اعلام کرده اند در صورتي که از اين به بعد، چنين اقداماتي تکرار گردد، اقدامات شديدتري را بکار خواهند گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar