نماد آخرین خبر

تلفات کرونا در آمریکا از مرز 175 هزار نفر عبور کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
تلفات کرونا در آمریکا از مرز 175 هزار نفر عبور کرد

فارس/ طبق جديدترين آمار دانشگاه «جانز هاپکينز»، در 24 ساعت گذشته با مرگ يکهزار و 85 مورد جديد، مجموع فوتي‌هاي کروناويروس در آمريکا از مرز 175 هزار نفر عبور کرد.

طبق جديدترين آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکينز» که امروز (شنبه) گزارش شده است، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلاي ۴۴ هزار و ۲۹۱ مورد جديد، مجموع مبتلايان به ويروس کرونا در ايالات متحده آمريکا به پنج ميليون و ۶۲۱ هزار و ۳۵ نفر رسيد.

اين آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکينز همچنين نشان مي‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم يکهزار و ۸۵ مورد جديد بر اثر ابتلا به «کوويد-۱۹» در ايالات متحده آمريکا جان خود را از دست دادند تا آمار کلي قربانيان اين ويروس ناشناخته به ۱۷۵ هزار و ۳۵۰ نفر برسد.

مقايسه آمار و ارقام جديد دانشگاه جانز هاپکينز با آمار روزهاي گذشته اين مرکز نشان مي‌دهد که براي چندمين روز متوالي، آمار روزانه قربانيان کرونا در آمريکا از هزار نفر فراتر رفته است.

از طرف ديگر، پايگاه اطلاع‌رساني «ورلدوميترز»، مجموع مبتلايان به کروناويروس در ايالات متحده آمريکا را پنج ميليون و ۷۹۶ هزار و ۷۲۷ نفر و مجموع فوتي‌هاي اين ويروس ناشناخته در اين کشور را ۱۷۹ هزار و ۲۰۰ مورد گزارش کرده است.

پايگاه اطلاع‌رساني «کوويد يو اس اي» که آمار مربوط به شيوع کرونا در ايالات متحده را تجزيه و تحليل مي‌کند، با اشاره به روند شيوع اين ويروس ناشناخته گزارش کرد که ظرف دو هفته آينده، مجموع مبتلايان به کروناويروس در آمريکا به ۶ ميليون و ۱۹۵ هزار و ۹۵۶ نفر و مجموع قربانيان اين ويروس ناشناخته در اين کشور به ۱۸۸ هزار و ۷۹۰ نفر افزايش مي يابد.

بر اساس اين گزارش، ايالت کاليفرنيا با ۶۵۸ هزار و ۸۲۱ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۹۴۶ مورد فوتي کانون بيماري همه‌گير کرونا در ايالات متحده محسوب مي‌شود و ايالت فلوريدا با ۵۹۳ هزار و ۲۸۶ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۱۶۸ مورد فوتي و تگزاس با ۵۸۵ هزار و ۶۳۲ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۴۱۸ مورد فوتي در رده‌هاي دوم و سوم ايالات آمريکا با بيشترين تعداد مبتلايان به کرونا قرار گرفته‌اند.

ايالت نيويورک نيز که در اوج شيوع کرونا بعنوان کانون بيماري همه‌گير کرونا در آمريکا شناخته مي شد، هم‌اکنون با ۴۲۸ هزار و ۵۱۲ مورد ابتلا در رده چهارم ايالات آمريکا با بيشترين تعداد مبتلايان قرار گرفته اما با ۳۲ هزار و ۸۶۵ مورد فوتي، همچنان بيشترين تعداد تلفات کوويد-۱۹ در آمريکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکينز، تاکنون ۲۲ ميليون و ۸۶۸ هزار و ۲۳۸ نفر از مردم سراسر جهان به ويروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن ميان ۷۹۷ هزار و ۸۷۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۴ ميليون و ۶۳۶ هزار و ۵۸۳ نفر نيز بهبود يافته‌اند.

آمريکا همچنان در صدر کشورهاي جهان با بيشترين آمار مبتلايان به ويروس کرونا و قربانيان آن قرار دارد و پس از آن برزيل با سه ميليون و ۵۳۲ هزار و ۳۳۰ مورد ابتلا و ۱۱۳ هزار و ۳۵۸ مورد فوتي و هند با دو ميليون و ۹۰۵ هزار و ۸۲۵ مورد ابتلا و ۵۴ هزار و ۸۴۹ مورد فوتي در رده‌هاي دوم و سوم کشورهاي جهان با بيشترين تعداد مبتلايان به کوويد-۱۹ قرار دارند.

عليرغم تسريع شيوع کرونا در ايالات متحده آمريکا و انتقاد گروهي از کارشناسان بهداشت و درمان اين کشور از نوع پاسخگويي اوليه دولت آمريکا به شيوع اين ويروس ناشناخته، «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا همچنان مدعي است که دولت وي عملکرد فوق‌العاده‌اي در مهار کوويد-19 داشته است.

وي در کنفرانس خبري چهارشنبه هفته گذشته خود، عملکرد دولت خود در مهار ويروس کرونا را فوق‌العاده توصيف کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره