نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پیشنهاد کمک ونزوئلا به روسیه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیشنهاد کمک ونزوئلا به روسیه

ايسنا/ مقامات ونزوئلايي گفتند، اين کشور به روسيه، چين و کوبا پيشنهاد کمک در توليد واکسن‌هاي کوويد ۱۹ و به روسيه همچنين پيشنهاد کمک در تست واکسن کرونا را داده است.

به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، "دلسي رودريگز"، معاون رياست جمهوري ونزوئلا گفت: ما همين حالا هم طي مذاکراتي با چين، روسيه و کوبا، ارتباطاتي را آغاز کرده و براي تأمين بستري به منظور توليد واکسن، اعلام آمادگي کرده‌ايم.

به گفته "کارلوس آلوارادو"، وزير بهداشت ونزوئلا، مهم‌ترين واکسن‌هاي کوويد ۱۹ در مرحله سوم کارآزمايي باليني، توسط چين، آمريکا، بريتانيا و روسيه در حال تهيه است.

آلوارادو در اين باره خاطرنشان کرد: ما با بيشتر آن‌ها در ارتباط هستيم. در مورد روسيه، ما با وزارت بهداشت اين کشور درباره فرصتي براي ايجاد اتحاد (در توسعه) واکسن صحبت کرده‌ايم... ما پيشنهاد کرده‌ايم که در سومين مرحله اين پروژه مشارکت داشته باشيم. ونزوئلا ۵۰۰ نفر را براي انجام آزمايشات فراهم مي‌کند.

وي افزود که اين دو کشور توافق کرده‌اند فرصتي را براي سازمان‌دهي به توليد مشترک واکسن و انتقال تکنولوژي، در نظر گيرند.

اوايل ماه اوت، وزارت بهداشت روسيه نخستين واکسن کوويد ۱۹ در جهان را با نام "اسپوتنيک وي" به ثبت رساند؛ اين واکسن توسط مؤسسه تحقيقاتي اپيدميولوژي و ميکروبيولوژي "گاماليا" تهيه شده بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره