نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

شرط اتحادیه عرب برای صلح اسرائیل

منبع
فارس
بروزرسانی
شرط اتحادیه عرب برای صلح اسرائیل

فارس/ دبيرکل اتحاديه عرب در بيانيه‌اي تنها شرط عادي‌سازي روابط کشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي را پايان اشغالگري و تشکيل کشور فلسطيني در مرزهاي ۱۹۶۷ دانست.

«احمد ابوالغيط» دبيرکل اتحاديه عرب، پس از گذشت ۱۰ روز از اعلام عادي‌سازي روابط ميان امارات و رژيم صهيونيستي، در بيانيه‌اي گفت که کشورهاي عربي همچنان بر سر مسأله فلسطين وحدت موضع داشته و اجراي ابتکار سال ۲۰۰۲ همچنان مبناي صلح (سازش) با رژيم اسرائيل است.
به نوشته اسپوتنيک، ابوالغيط بدون اشاره به امارات، مدعي شد که پايان اشغالگري رژيم صهيونيستي در مرزهاي ۱۹۶۷، مسأله‌اي است که تمامي کشورهاي عربي در پي آن هستند.
او همچنين گفت که در روزهاي گذشته با تعدادي از رهبران عرب منطقه گفت‌و‌گو کرده است و طرح اعلام شده در سال ۲۰۰۲ همچنان محل اجماع و چشم‌انداز تمامي کشورهاي عربي در خصوص عادي‌سازي روابط با رژيم اسرائيل است.
دبيرکل اتحاديه عرب توضيح داد: «صلح حقيقي دائم و عادلانه و فراگير، خواسته کشورهاي عربي است و از سال ۱۹۹۶ به اين بر آن تأکيد کرده‌اند و رسيدن به اين صلح جز با استيفاي حقوق فلسطينيان و پايان اشغالگري اسرائيل  و تشکيل کشور فلسطيني در مرزهاي ۱۹۶۷ به پايتختي قدس شرقي و حل بحران آوارگان طبق قطعنامه‌هاي بين‌المللي ممکن نيست.»
او همچنين کفت که تمامي کشورهاي عربي به طور کامل با اجراي طرح الحاق (اشغال) کرانه باختري و هر اقدامي در جهت تغيير وضعيت اراضي اشغالي مخالف هستند.
امارات و رژيم صهيونيستي در ۲۳ مرداد طي بيانيه‌اي مشترک با آمريکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا، تصميم به عادي‌سازي روابط بين خود گرفته‌اند و به زودي اين توافق در کاخ سفيد به امضاي «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير رژيم اسرائيل و «محمد بن زايد آل نهيان»، ولي‌عهد ابوظبي خواهد رسيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar