نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ترکیه: در مدیترانه با ما می‌جنگند اما خدا به ما نفت و گاز روزی می‌دهد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ترکیه: در مدیترانه با ما می‌جنگند اما خدا به ما نفت و گاز روزی می‌دهد

ايسنا/ مشاور رئيس جمهوري ترکيه توييت کرد، در شرق مديترانه با ما مي‌جنگند اما خداوند در نزديکي سواحل‌مان به ما نفت و گاز روزي مي‌دهد، خداوندا شکر.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، ياسين اوکتاي، مشاور رجب طيب اردوغان، رئيس جمهوري ترکيه در واکنش به اکتشاف بزرگترين ميدان گازي تاريخ ترکيه در درياي سياه توييت کرد: خدا را شکر.. خدا را شکر.. خدا را شکر.. نفت وگاز.. اکتشاف‌هاي نفتي در ترکيه خبري است که هر کسي در سراسر جهان را که عاشق ملت ترکيه است، خوشحال مي‌کند.. امروز مرحله جديدي از توسعه در تاريخ کشورم آغاز مي‌شود.. زنده باد ترکيه.. زنده باد مردم ترکيه.
اوکتاي در ادامه توييت کرد: در شرق مديترانه با ما مي‌جنگند، پس خداوند در نزديکي سواحل‌مان به ما نفت و گاز روزي مي‌دهند، خداوندا شکر.
اردوغان روز جمعه در مراسم اعلام اين اکتشاف از دفتر رياست جمهوري در کاخ دولماباغچه واقع در استانبول انجام شد، اعلام کرد که يک فروند کشتي حفاري ۳۲۰ ميليارد متر مکعب از ذخاير گاز طبيعي را در چاه "تونا" کشف کرد و اطلاعات اوليه از کشف بزرگترين ميدان گازي حاکي از اين هستند که احتمال زيادي وجود دارد ميدان‌هاي ديگري در همين منطقه وجود داشته باشند، ما با نام خدا کار بهره‌برداري از ميدان گازي صقاريا را آغاز کرديم و با ياري خدا بيشتر از اينها خواهد بود.
رئيس جمهوري ترکيه گفت: اين عمليات به طور کامل با امکانات داخلي اجرا شد. خداوند در منطقه‌اي که روي آن حساب نمي‌کرديم، منفعت بسيار بزرگي عطا کرد.

او افزود: بلافاصله حفاري چاه‌هاي ميدان گازي جديد آغاز خواهند شد سپس چگونگي توليد و بعد از آن ساخت‌سازها طراحي مي‌شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره