نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

جنایتی دیگر از پلیس آمریکا؛ قتل برای یک بطری نوشیدنی!

منبع
فارس
بروزرسانی
جنایتی دیگر از پلیس آمریکا؛ قتل برای یک بطری نوشیدنی!

فارس/ پليس آمريکا در جنايتي ديگر، جواني را به‌خاطر سرقت يک بطري نوشيدني مورد بد رفتاري قرار داده و اين فرد نهايتاً جان خود را از دست مي‌دهد.

تصاوير منتشر شده از سوي پليس شهر «فونيکس» در ايالت «آريزونا» نشان مي‌دهد که مأموران يک جوان ۲۸ ساله را به‌خاطر يک سرقت ساده از پاي درمي‌آورند.
به نوشته پايگاه اينترنتي شبکه «اسکاي نيوز»، اين اتفاق روز ۴ آگوست و در پي تماس يک با اداره پليس و گزارش رفتار مشکوک «ريمون تيموتي لوپز» در کنار پياده رو رخ داد.
در پي اين تماس پليس در صحنه حاضر شده و ريمون که يک بطري نوشيدني از يک مغازه دزديده بود، با ديدن خودرو پليس به داخل همان مغازه‌ فرار مي‌کند. هنگامي که مأمور پليس ريمون را تا داخل مغازه تعقيب مي‌کند، وي بطري نوشيدني که دزديده بود به سمت مأمور پليس پرتاب مي‌کند.

تصاوير منتشر شده از اين درگيري نشان مي‌دهد که پس از خروج آن‌ها از مغازه و در نتيجه تلاش مأمور براي گرفتن ريمون، هردو بر زمين مي‌افتند.
در ادامه دو مأمور ديگر سر مي‌رسند و تلاش مي‌کنند ريمون را دستگير کنند. علي‌رغم تقلاي اين جوان خاطي، نيروهاي پليس موفق مي‌شود به او دستبند بزنند.
طبق اين تصاوير، يکي از مأموران پاهاي ريمون را مي‌گيرد، ديگري زانويش را روي ران پاي او مي‌گذارد و ديگري زانويش را روي کمر وي مي‌گذارد. صداي ريمون در اين لحظه شنيده مي‌شود که ناله مي کند و فرياد مي‌زند.
يکي از مأموران رفتار وي را غيرعادي و ناشي از مصرف مواد مخدر تعبير مي‌کند و از طريق بيسيم آن را گزارش مي‌کند.
در نهايت چند مأمور ديگر نيز سر رسيده و ريمون را از روي زمين بلند کرده و در حالي که سرش به سمت پايين و پاهايش به سمت بالاست او را به داخل خودرو پليس منتقل مي‌کنند.
خودروي پليس دقيقه‌اي بعد وارد يک پارکينگ مي‌شود دوربين نصب شده روي لباس يکي از مأموران او را که بي‌حرکت روي صندلي پشتي خودرو افتاده نشان مي‌دهد.
اين چند پليس ريمون را از خودرو پايين آورده و روي سرش آب مي‌ريزند تا به هوش بيايد. همچنين يکي از آن‌ها نبض ريمون را چک کرده و زنده بودنش را تأييد مي‌کند.
اين جوان آمريکايي نهايتاً به‌وسيله آمبولانس به بيمارستان منتقل شده و در همان جا فوت مي‌کند.
«مرسدس فورچن» رئيس اداره پليس شهر فونيکس در اين باره گفت: «جمع بندي در اين خصوص که آيا اقدامات اين مأموران، با قانون و سياست‌هاي اين اداره مطابق داشته يا خير، تا زمان اتمام تحقيقات و روشن شدن تمام حقايق قابل ارائه نيست».
وي افزود: «تحقيقاتي داخلي از سوي دفتر استانداردهاي حرفه‌اي پليس فونيکس در جريان است و در کنار آن واحد امور جنايي تحقيقات جداگانه‌اي را در دست دارد. نتايج به دفتر دادستان محلي ارسال خواهد شد».
برادر ريمون در مصاحبه با يک رسانه محلي گفت: «هيچکس کامل نيست ولي حق او اين نبود. آن‌ها با تمام وزنشان روي آسفالت روي او نشسته بودند. هرکس ديگري بود تقلا نمي‌کرد؟ او براي زندگي مي‌جنگيد و شکست خورد».
به گفته اسکاي نيوز، هنگام وقوع اين حادثه، دماي هواي شهر فونيکس ۳۸ درجه سانتيگراد بوده و اين دما در مکان‌هاي باز و کف خيابان‌ها مي‌توانسته تا ۱۵ درجه بيش از اين باشد. ريمون در چنين شرايطي ۶ دقيقه روي آسفالت داغ خيابان نگه داشته شده بود.
اين رفتار ناهنجار پليس فونيکس در حالي رخ مي‌دهد که طي ماه‌هاي اخير، در پي قتل «جورج فلويد» شهروند سياه پوست آمريکايي در شهر «مينياپوليس»، نقاط مختلف اين کشور صحنه اعتراضات گسترده عليه خشونت و نژادپرستي پليس است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره