نماد آخرین خبر

ادعای روزنامه صهیونیستی در مورد تصمیم سوئیس برای حزب الله

منبع
فارس
بروزرسانی
ادعای روزنامه صهیونیستی در مورد تصمیم سوئیس برای حزب الله

فارس/ يک روزنامه چاپ فلسطين اشغالي مدعي شد شوراي فدرال سوئيس در حال بررسي گزارشي درباره فعاليت‌هاي حزب‌الله در اين کشور است که مي‌تواند منجر به ممنوعيت کامل آن و مسدود شدن حساب‌هاي بانکي شود.

 بعد از اقدام آلمان در ممنوع کردن تمام فعاليت‌هاي جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان و قرار دادن نام شاخه سياسي اين حزب در ليست سياه خود، اکنون گفته مي‌شود که سوئيس نيز به دنبال انجام اقدام مشابهي است.

روزنامه «جروزالم‌پست» در مطلبي ادعا کرد شوراي فدرال سوئيس سه روز پيش موافقت نموده تا درخواستي تحت عنوان «گزارش درباره فعاليت‌هاي حزب‌الله در سوئيس» را بررسي کند.

اين روزنامه با اشاره به اينکه گزارش مذکور را مطالعه کرده، مدعي شد که در صورت تصويب اين گزارش، هرگونه فعاليت حزب‌الله در سوئيس ممنوع شده و حساب‌هاي بانکي متعلق به آن در اين کشور نيز مسدود مي‌شود.

بر اين اساس، طرح مذکور با پيشنهاد حزب «دموکراتيک خلق مسيحي» سوئيس آغاز شده و در آن آمده است: «آلمان در تاريخ ۳۰ آوريل ۲۰۲۰، تمام فعاليت‌هاي حزب‌الله را ممنوع کرد. آلمان اين تصميم با اين واقعيت که حزب‌الله خواستار جنگ مسلحانه با اسرائيل و رد حق موجوديتي آن است، توجيه کرد».

اين طرح با اشاره به ممنوع شدن فعاليت شاخه نظامي حزب‌الله در اتحاديه اروپا، مي‌گويد: «معلوم نيست کدام فعاليت حزب‌الله در سوئيس رو به رشد است. در هر حال به دليل بي‌طرف بودن سوئيس، فعاليت‌هاي حزب‌الله نمي‌تواند قانوني باشد و اين گزارش نيز به دلايل سياست امنيتي قابل تأمل است».

جروزالم‌پست همچنين نوشت که کشورهاي آرژانتين، بحرين، کانادا، کلمبيا، آلمان، هندوراس، ژاپن، هلند، پاراگوئه، امارات عربي متحده، انگليس و آمريکا، جنبش حزب‌الله را به صورت کلي به عنوان يک سازمان تروريستي مي‌شناسند.

پيش از اين «گابي اشکنازي» وزير خارجه رژيم صهيونيستي در ديدار با سفيران کشورهاي آمريکاي لاتين در فلسطين اشغالي، از آنها خواست فعاليت حزب‌الله را در کشورهايشان ممنوع اعلام کنند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره