نماد آخرین خبر

مذاکرات مقامات اماراتی با رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه لیزی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مذاکرات مقامات اماراتی با رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه لیزی

باشگاه خبرنگاران/ پس از توافق ننگين امارات و رژيم صهيونيستي، ابوظبي مذاکرات خود را براي خريد سامانه دفاع ليزي از تل‌آويو آغاز کرده است.
 
به نقل از پايگاه خبري المصدر نيوز، پيش از اين نشريه صهيونيستي «اسرائيل هيوم» گزارش داده بود که امارات پس از عادي سازي روابط با اسرائيل علاقمند است سامانه ليزي دفاعي «لايت بليد» را که از سوي شرکت «اوپتي ديفنس» اسرائيل طراحي شده و در ارتش اين رژيم مورد استفاده قرار مي‌گيرد، خريداري کند.

اين در حالي است که مقامات اماراتي اکنون مذاکراتي را با طرف صهيونيست براي خريد اين سامانه آغاز کرده اند.

به گفته اين نشريه، امارات براي تقويت قابليت‌هاي دفاعي خود قصد خريد سامانه لايت بليد را دارد.

سامانه لايت بليد يکي از تجهيزات دفاعي پيشرفته است که صرفا براي مقابله با حملات هوايي جنگنده ها، بالگرد‌هاي نظامي و هواپيما‌هاي نظامي بدون سرنشين کاربرد دارد. اين سامانه در حال حاضر در سرزمين‌هاي اشغالي نزديک به نوار غزه مستقر است.

شبکه صهيونيستي کان نيز پيشتر اعلام کرده بود امارات و اسرائيل در شُرف امضاي نخستن توافق خود هستند و اين همکاري در چارچوب امنيت داخلي است؛ همچنانکه وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز به گفته اين شبکه اقدام به هماهنگ کردن مذاکرات در اين خصوص کرده است.

اين شبکه صهيونيستي همچنين افزود: وزير امنيت داخلي اسرائيل نامه‌اي رسمي به «سيف بن زايد» همتاي اماراتي اش داده تا امضاي الحاقيه همکاري در اين خصوص نيز تسريع شود.

طبق اعلام اين شبکه، مسأله امنيت داخلي يکي از نکات مهمي است که امارات به دنبال آن است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا اخيرا از دستيابي امارات و رژيم صهيونيستي به توافقي براي عادي سازي روابط خبر داد و مدعي شد اين توافقي تاريخي به حساب مي‌آيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره