نماد آخرین خبر

تیک‌تاک از ترامپ شکایت می‌کند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تیک‌تاک از ترامپ شکایت می‌کند

باشگاه خبرنگاران/ «بايت‌دنس»، شرکت چيني مالک تيک‌تاک، قصد دارد به طور رسمي شکايتي را عليه رئيس‌جمهور آمريکا تنظيم کند.
 
به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، شرکت چيني بايت دنس که به عنوان شرکتِ مادر براي تيک تاک شناخته مي‌شود اعلام کرد قرار است شکايتي را عليه «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا، تنظيم و فردا (دوشنبه) آن به دادگاه ارائه کند.

اين شکايت در ادامه جنجال‌ها و تهديدهاي رئيس جمهور آمريکا عليه اين اپليکيشن چيني انجام مي‌شود. ترامپ پيش از اين با مطرح کردن اين ادعا که شبکه اجتماعي چيني تيک تاک از اطلاعات کاربران آمريکايي جاسوسي مي‌کند و ابزاري براي مداخله در انتخابات رياست جمهوري آمريکاست، از  ممنوعيت استفاده از آن در آمريکا خبر داده بود.

البته سخنگوي تيک تاک نيز با اشاره به اينکه اطلاعات کاربران آمريکايي اين شبکه اجتماعي در سروِر آمريکايي ذخيره مي‌شود، به تهديدات ترامپ پاسخ داد.

مديران اين شبکه اجتماعي نيز ويدئويي منتشر کردند تا به ترامپ پاسخ دهند. در اين ويدئو آن‌ها خطاب به ترامپ گفته‌اند «ما هيچ جا نمي‌رويم» و از مردم خواسته‌اند تا از اين شبکه اجتماعي حمايت و پشتيباني کنند.

در همان زمان شرکت مايکروسافت اعلام کرده بود پس از گفتگو با دونالد ترامپ مذاکرات براي خريد اپليکيشن تيک تاک را پيش مي‌برد؛ اما به دنبال تهديد ترامپ به ممنوعيت کاربرد شبکه تيک تاک در آمريکا، اين شرکت از خريد اين اپليکشن صرفه نظر کرد.

نگراني‌هايي در ميان جامعه دفاعي و اطلاعاتي آمريکا ايجاد شده است مبني بر اينکه مقامات چيني از طريق اين برنامه مي‌توانند اطلاعات تلفن همراه را به دست آورند و از اين طريق، مقامات و کادر نظامي آمريکا را رهگيري کند.

گروهي از سناتور‌هاي ارشد جمهوري خواه آمريکا نيز موضوع تلاش چين براي تاثيرگذاري در انتخابات آتي اين کشور، با استفاده از شبکه تيک تاک را مطرح کردند و از دولت خواستند تا اين مسئله را مورد بررسي دقيق قرار دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره