نماد آخرین خبر

تحرکات نظامی جدید امارات در آب‌های جنوبی یمن

منبع
فارس
بروزرسانی
تحرکات نظامی جدید امارات در آب‌های جنوبی یمن

فارس/ در حالي که تنها يک ماه از توافق نيروهاي متحد امارات با دولت مستعفي (متحد رياض) براي آتش‌بس و تقسيم قدرت در جنوب يمن مي‌گذرد، منابع محلي گفتند، امارات ضمن جذب نيروي محلي، تحرکات نظامي جديدي در جنوب آغاز کرده است.

نيروهاي  مورد حمايت امارات در جنوب يمن موسوم به «المجلس الانتقالي اليمني» (شوراي انتقالي يمن) که در ژوئن گذشته عليه نيروهاي دولت مستعفي يمن (متحد رياض)، در مجمع‌الجزاير جنوبي در «سقطري» کودتا کردند به تلاش‌هاي خود براي بسط تسلط بر اين منطقه ادامه مي‌دهند؛ اقداماتي که ممکن است در اجراي توافق موسوم به «رياض» ايجاد مانع کند.

بر اساس گزارش «المشهد اليمني»، منابع محلي اعلام کردند، امارات طي هفته‌هاي گذشته اقدام به ايجاد اردوگاه‌هاي آموزشي در سقطري کرده و عضوگيري گسترده‌اي را در روستاها آغاز کرده است.

اين منابع تأکيد کردند، امارات به ايجاد اردوگاه‌هاي آموزش نظامي در مناطق مختلف مجمع‌الجزاير سقطري و عضوگيري گسترده ادامه مي‌دهد و بيشتر افراد جذب شده از خارج از استان هستند.

اين اقدامات در حالي رخ مي‌دهد که حدود يک ماه پيش دولت مستعفي يمن و شوراي انتقالي جنوب با سازوکاري که عربستان سعودي براي اجراي توافق رياض ارائه داد، موافقت کردند (تا درگيري‌ها خاتمه يابد). عبد ربه منصور هادي رئيس‌جمهور دولت مستعفي که در رياض مستقر است، «معين عبدالملک» را مأمور به تشکيل کابينه دولت جديد خودخوانده خود در جنوب يمن کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره