نماد آخرین خبر

رئیس جمهوری اوکراین خواستار توافقنامه جدید نظامی با ترکیه شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
رئیس جمهوری اوکراین خواستار توافقنامه جدید نظامی با ترکیه شد

تسنيم/ "ولاديمير زلنسکي" در جريان مذاکرات تلفني خود با رئيس جمهوري ترکيه، خواستار انعقاد توافقنامه نظامي جديدي بين دو کشور و مشارکت ترکيه در مانورهاي نظامي در اين کشور شد.

به نقل از خبرگزاري «اينترفکس»، "ولاديمير زلنسکي" رئيس جمهوري اوکراين روز شنبه در جريان گفت‌وگوي تلفني خود با "رجب طيب اردوغان" رئيس جمهوري ترکيه، ابراز اميدواري کرد که توافقنامه نظامي جديدي بين دو کشور منعقد شود.

طبق اطلاعات دفتر رياست جمهوري اوکراين، زلنسکي به همتاي ترک خود گفت: «اميدوارم که دولت‌هاي ما بتوانند تا پايان سال جاري (ميلادي) توافقنامه دوجانبه‌اي در زمينه همکاري‌ها در عرصه دفاعي و نظامي منعقد کنند. مشارکت ترکيه در مانورهاي نظامي ستادي-فرماندهي در اوکراين، بسيار مهم است.»

رئيس جمهوري اوکراين يادآور شد، مانور "تلاش‌هاي متحد- 2020" براي دهه آخر ماه سپتامبر در خاک اوکراين برنامه ريزي شده است.

رهبران دو کشور همچنين درباره فراهم سازي مقدمات نشست بعدي شوراي راهبردي اوکراين-ترکيه در بالاترين سطح گفتگو کرده و همچنين بر اهميت برگزاري دور بعدي نشست کميسيون بين دولتي در زمينه همکاري‌اي تجاري و اقتصادي بين اوکراين و ترکيه تأکيد کردند.

علاوه بر اين، اردوغان برقراري آتش‌بس کامل در منطقه دونباس را به همتاي اوکرايني خود تبريک گفته و از وي براي سفر به ترکيه دعوت کرد.

لازم به يادآوري است در اوايل ماه آگوست مشخص شد که اوکراين و ترکيه شرکت مشترکي براي توليد سلاح‌هاي دقيق و فناوري‌هاي هوافضا را ايجاد کرده‌اند. اين شرکت قصد دارد هواپيماي بدون سرنشين توليد کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره