نماد آخرین خبر

تقدیر لیبی از نقش ترکیه و قطر در مبارزه با نیروهای حفتر

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تقدیر لیبی از نقش ترکیه و قطر در مبارزه با نیروهای حفتر

تسنيم/ شوراي عالي دولت ليبي از حمايت‌هاي ترکيه و قطر در مبارزه با نيروهاي حفتر قدرداني کرد.

به نقل از آناتولي، شوراي عالي دولت ليبي از نقش ترکيه و قطر در مهار حملات شبه‌نظاميان خليفه حفتر، سرکرده شورشيان در شرق ليبي قدرداني کرد.

اين شورا پس از فراخوان فائز السراج، نخست‌وزير ليبي از نيروهاي نظامي در اين کشور جهت برقراري آتش‌بس فوري و توقف کليه عمليات‌هاي نظامي بيانيه‌اي صادر کرد.

در اين بيانيه آمده است: از نقش کشورهاي دوست و برادر به ويژه ترکيه و قطر به خاطر حمايت‌هايشان در مبارزه با خليفه حفتر و مزدوران او قدرداني مي‌کنيم.

همچنين در بيانيه مذکور با اشاره به لزوم اجراي آتش‌بس و تسلط دولت مشروع بر تمام کشور، گفته شد اين شورا به هيچ عنوان گفت‌وگو با حفتر را قبول نمي‌کند.

گفتني است روز گذشته فائز السراج، نخست‌وزير ليبي به نيروهاي نظامي در اين کشور دستور آتش‌بس فوري و توقف کليه عمليات‌هاي نظامي را صادر و تاکيد کرد تحقق آتش‌بس مستلزم آن است که سرت و الجفره، عاري از سلاح شوند.

سرتيپ ابراهيم احمد بيت‌المال، فرمانده پايگاه عمليات مشترک سرت-جفرا ارتش ليبي نيز طي بيانيه‌اي اعلام کرد: با پيروي از دستور فائز السراج، نخست‌وزير ليبي و رئيس کل نيروهاي مسلح کشور، از اعلام آتش‌بس و اظهارت وي استقبال مي‌کنيم.

نيروهاي ارتش دولت قانوني ليبي که توسط سازمان ملل به رسميت شناخته مي‌شود، در واکنش به تحرکات نظامي حفتر در طرابلس عمليات «برکان الغضب» را آغاز کردند.

اين نيروها در 25 مارس امسال نيز عمليات «طوفان صلح» را براي آزادسازي جنوب طرابلس و اطراف آن آغاز و در 3 ژوئن تمام مناطق طرابلس و در 5 ژوئن شهر استراتژيک ترهونه را از اشغال شبه‌نظاميان حفتر آزاد کردند.

همچنين ارتش ليبي 6 ژوئن عمليات جديدي با نام «مسيرهاي پيروزي» را براي آزادسازي شهر ساحلي سرت، پايگاه نظامي «الجفره» و مناطق اطراف آن آغاز کرد. در چارچوب اين عمليات شهر الويشکه واقع در غرب شهر سيرت از اشغال شبه‌نظاميان حفتر آزاد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره