نماد آخرین خبر

هشدار پنس به آمریکایی ها: با ریاست جمهوری بایدن امنیت نخواهید داشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار پنس به آمریکایی ها: با ریاست جمهوری بایدن امنیت نخواهید داشت

ايسنا/ معاون رئيس جمهوري آمريکا در سومين شب از کنوانسيون ملي جمهوري خواهان و اعلام پذيرش معاونت رياست جمهوري، دونالد ترامپ را براي حفظ امنيت و اعتبار اقتصادي آمريکا حياتي دانست و تاکيد کرد جو بايدن دموکرات در صورت پيروزي در رقابت نوامبر، اين کشور را به مسير سوسياليسم و افول مي کشاند.

به نقل از خبرگزاري رويترز، در بحبوحه اعتراضات گسترده بر سر تيراندازي پليس آمريکا در ويسکانسين به شهروندي سياه پوست که او را فلج کرده است، مايک پنس و ديگر جمهوري خواهان در کنوانسيون ملي آنها، رقابت سوم نوامبر ميان ترامپ و جو بايدن را به عنوان انتخابي ميان "نظم و قانون" و "بي قانوني" به تصوير کشيدند.  

پنس، معاون رئيس جمهوري آمريکا گفت: حقيقت تلخ اين است که شما در آمريکاي جو بايدن امن نخواهيد بود.

اين در حاليست که پليس شهر کنوشا واقع در ويسکانسين، به جيکوب بليک ۲۹ ساله، چندين مرتبه از فاصله نزديک و از ناحيه پشت سر به او شليک کرده و بار ديگر اعتراضات عليه نژادپرستي و خشونت پليس را که اوايل امسال در سراسر آمريکا به راه افتاده بود، تحريک کرد.

در آستانه سخنراني مايک پنس، ترامپ گفت با توجه به توافق با فرماندار ويسکانسين، نيروهاي فدرال به کنوشا اعزام مي کند. پس از آن مايک پنس گفت: اجازه بدهيد شفاف بگويم که اين خشونت بايد متوقف شود؛ چه در مينياپوليس، چه پورتلند يا کنوشا. ما در خيابان هاي اين کشور براي هر آمريکايي از هر نژاد و رنگ و عقيده نظم و قانون خواهيم داشت.  

معاون رئيس جمهوري آمريکا بار ديگر اتهامي بي اساس مبني بر اينکه بايدن از کاهش اعتبار پليس حمايت مي کند، تکرار کرد. بايدن با رد اين رويکرد گفته است که ۳۰۰ ميليون دلار براي استخدام نيروهاي امنيتي از طيف هاي مختلف جامعه و آموزش آنها براي ارتباطات بهتر با جوامع اختصاص مي دهد.  

تاکيد ترامپ روي کمپين "نظم و قانون" در شرايطي افزايش مي يابد که نارضايتي از عملکرد او در بحث پاندمي کرونا که جان بيش از ۱۷۹ هزار آمريکايي را گرفته است، تشديد شده است.  

مايک پنس در سخنانش همچنين تلاش کرد تا چشم انداز ديگري از وضعيت اقتصادي آمريکا که با از دست رفتن ميليون ها شغل بر اثر پاندمي کرونا مواجه شده است، به نمايش بگذارد. پنس گفت: هفته گذشته بايدن به اين نکته اشاره کرد که "هيچ معجزه اي در کار نيست." آنچه به نظر مي رسد بايدن درک نکرده، اين است که آمريکا کشور معجزات است و ما در مسير دستيابي به اولين واکسن موثر و امن در جهان تا پايان سال براي کرونا قرار داريم.

پنس همچنين معاون سابق باراک اوباما را به پيشبرد عقايد چپ راديکال متهم کرد. او گفت: هفته پيش بايدن اشاره کرد که دموکراسي به راي گذاشته مي شود و حقيقت اين است که بهبود اقتصادي ما و نظم و قانون به راي گذاشته مي شوند. انتخاب در اين انتخابات درباره اين است که آيا آمريکا، آمريکا بماند يا خير.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره