نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رئیس‌جمهور عراق: ترکیه حملات خود به خاک عراق را متوقف کند

منبع
فارس
بروزرسانی
رئیس‌جمهور عراق: ترکیه حملات خود به خاک عراق را متوقف کند

فارس/ رئيس جمهور عراق در ديدار با وزير دفاع فرانسه تأکيد کرد که بايد حملات نظامي ترکيه به خاک عراق متوقف شود.

«فلورنس پارلي»‌ وزير دفاع فرانسه ظهر امروز پنجشنبه به ديدار برهم صالح رئيس جمهور عراق رفت.
صالح در اين ديدار تأکيد کرد که بايد در سطح بين‌الملل هم‌افزايي صورت گيرد تا جنگ عليه تروريسم ادامه يابد و کانونهاي تروريستي که تهديدي براي امنيت و صلح هستند، نابود شود.
خبرگزاري الوکاله به نقل از رئيس جمهور عراق گزارش داد، بايد همکاري و هماهنگي براي مبارزه با انواع افراط‌گري افزايش يابد و در اين زمينه، «رايزني و اقدام مشترک با اتحاديه اروپا براي تقويت ثبات در منطقه و دور کردن آن از بحران و تنش» اهميت دارد.
وي ضمن قدرداني از «نقش فرانسه عليه تروريسم»، بر لزوم حمايت از تلاشهاي عراق در راستاي حمايت از حاکميت، امنيت، ثبات و عدم مداخله در مسائل داخلي اين کشور تأکيد کرد.
صالح همچنين گف که بايد حملات نطامي ترکيه به خاک عراق متوقف شود؛ حملاتي که  به گفته وي، «نقض حاکميت عراق و قوانين و منشورهاي بين‌المللي و روابط حسن همجواري است».
وزير دفاع فرانسه نيز ضمن اعلام حمايت پاريس از «ثبات عراق و پشتيباني از حاکميت اين کشور»، مدعي شد که فرانسه در کنار عراق خواهد بود تا از تجاوز به خاک اين کشور جلوگيري شود.
پارلي همچنين ادعا کرد که فرانسه براي پشتيباني آموزشي و تجهيزاتي از نيروهاي امنيتي عراق، آمادگي دارد.
در اين ديدار، روابط دوجانبه عراق و فرانسه، گسترش افق همکاري در زمينه‌هاي امنيتي و نظامي و آخرين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي بحث و بررسي شد.
سفر وزير دفاع فرانسه به عراق در حالي انجام مي‌شود که ديروز منابع رسانه‌اي عراق به نقل از يک منبع آگاه در وزارت خارجه اين کشور از سفر هفته آينده «امانوئل ماکرون» رئيس جمهور فرانسه به بغداد خبر دادند.
فرانس ۲۴ نيز درباره اين سفر پارلي به بغداد نوشت: «وي در راستاي حمايت از دولت جديد عراق که هم‌اکنون با بحران‌هاي سياسي،‌ اقتصادي و بهداشتي دست و پنجه نرم مي‌کند، و براي دومين بار طي شش هفته گذشته، شامگاه روز چهارشنبه، وارد بغداد شده است».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar