نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

آمریکا در حال تبدیل شدن به تامین کننده اصلی نفت چین

منبع
اقتصاد آنلاين
بروزرسانی
آمریکا در حال تبدیل شدن به تامین کننده اصلی نفت چین

اقتصاد آنلاين/ با وجود جنگ تجاري ميان آمريکا و چين اما آمارهاي جديد حاکي از افزايش چشمگير تبادلات نفتي ميان دو کشور است.

بيش از دو سال از جنگ تعرفه‌اي توسط آمريکا با دومين اقتصاد بزرگ دنيا مي‌گذرد و آسيب هاي قابل توجهي از اين جنگ سرد به بازارهاي جهاني کاموديتي‌ها به ويژه نفت وارد شده است.
اين درحالي است که طبق جديدترين آمارها، خريد نفت توسط چين در ماه‌هاي اخير به شدت افزايش يافته و به کلامي ديگر آمريکا درحال تبديل شدن به مهم‌ترين منبع تامين نفت چين است.
در اين بين اما بيشترين آسيب از چرخش فوق را عربستان متحمل خواهد شد چراکه تا پيش از اين سعودي‌ها نقش جدي در تامين نفت چين داشتند ولي به نظر مي‌رسد در پي توافقات صورت گرفته ميان چين و آمريکا، چين براي نشان دادن حسن نيت، اقدام به افزايش واردات نفت از اين کشور نموده است.

از اين رو مطابق با آمارهاي منتشر شده از سوي رويترز، صادرات نفت خام از آمريکا در ماه آگوست به ٩٠٠ هزار بشکه در روز رسيده است و اين درحاليست که صادرات نفت آمريکا به چين در ماه مي تنها ١۵٠ هزار بشکه در روز ثبت شده بود.

در اين ميان اما برزيل هم تلاش هاي بسياري براي افزايش صادرات نفت به چين در ماه هاي اخير از خود نشان داده تا جايي که از ۵٠٠هزار بشکه در روز در ماه مي به ١.٣ ميليون بشکه در روز در ماه آگوست رسيده است.

از سوي ديگر صادرات نفت خام عربستان به چين در ماه مي دو ميليون و ١٠٠ هزار بشکه در روز بود که اين عدد در ماه آگوست به يک ميليون و ۴٠٠ هزار بشکه در روز کاهش يافته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره