نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ترامپ مدعی برقراری صلح در خاورمیانه شد   

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ترامپ مدعی برقراری صلح در خاورمیانه شد   

ايرنا/ دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا با اشاره به توافق عادي‌سازي روابط ميان امارات و رژيم صهيونيستي گفت: صلح در خاورميانه برقرار خواهد شد. 

وزارت امورخارجه آمريکا روز پنجشنبه در پيام توييتري نوشت: دونالد ترامپ در مورد توافق آبراهام (عادي‌سازي روابط ميان امارات و رژيم صهيونيستي) گفت: من بسياري از کشورها را مي‌بينم که خيلي سريع به اين توافق مي‌پيوندند. 
به ادعاي ترامپ، زماني که همه به اين توافق رسيدند، سرانجام ايران نيز به اين توافق وارد مي‌شود. صلح به خاورميانه بازخواهد گشت. 
پس از توافق عادي‌سازي روابط ميان امارات و رژيم صهيونيستي مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا سفر منطقه‌اي خود را به برخي از کشورهاي عربي به عنوان گزينه‌هاي احتمالي و بعدي عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي از روز دوشنبه گذشته آغاز کرد و در ابتدا رهسپار فلسطين اشغالي شد و با بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم ديدار و گفت‌وگو کرد. 
پمپئو به دنبال آن روز سه شنبه وارد سودان شد و با «عبدالله حمدوک»  نخست وزير سودان و «عبدالفتاح البرهان» رئيس شوراي حکومتي اين کشور ديدار و گفت وگو کرد. 

او در سومين مقصد خود به خاورميانه وارد منامه، پايتخت بحرين شده و با مقامات آن کشور ديدار و گفت‌وگو کرد. 
وزير خارجه آمريکا در ادامه سفرهاي خود ديروز (چهارشنبه) وارد ابوظبي شد و با همتاي اماراتي خود «عبدالله بن زايد آل نهيان» در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت. 
امارات عربي متحده روز ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) در بيانيه‌اي اعلام کرد که به عنوان نخستين کشور عرب خليج فارس روابطش را با اسرائيل عادي و علني مي‌کند. 
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا هم اکنون تمام تلاش خود را بر روي عادي سازمان روابط ميان کشورهاي عربي و اسراييل متمرکز کرده است تا از اين امر بتواند به عنوان برگ برنده‌ي در انتخايات آتي رياست جمهوري آمريکا استفاده کند که قرار است ۱۳ آبان ماه برگزار شود. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar