نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حزب‌الله عراق برای برقراری روابط با ریاض شرط گذاشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حزب‌الله عراق برای برقراری روابط با ریاض شرط گذاشت

ايسنا/ گردان‌هاي حزب‌الله عراق تأکيد کرد منطقي نيست اين کشور بدون عذرخواهي طرف سعودي، به ايجاد روابط طبيعي با عربستان و استقبال از مقامات آن بپردازد.

به نقل از شبکه خبري الميادين، گردان‌هاي حزب‌الله عراق در بيانيه‌اي بعد از سفر فيصل بن فرحان، وزير خارجه عربستان به عراق و ديدارش با وزير خارجه و نخست‌وزير اعلام کرد: منطقي نيست عراق به عادي‌سازي روابط با عربستان بپردازد و از مسئولان آن استقبال کند بدون اينکه اين کشور را به دليل جنايت‌هايي که در حق مردم و کشور ما کرده، مجازات کند. رياض مرتکب جنايت کشتار جمعي شده و هزاران عامل انتحاري را وارد شهرها و بازارهاي ما کرده و از تروريست‌هاي داعش و القاعده حمايت کرد. علاوه بر اين حملات تحريک‌آميز طايفه‌اي عليه عراق انجام مي‌دهد.

حزب‌الله از رياض خواست به دليل جنايت‌هايي که در عراق مرتکب شده و فتواهاي تحريک‌آميز طايفه‌اي که نهادهاي مذهبي‌اش صادر مي‌کنند عذرخواهي کرده و به عراق و خانواده‌هاي شهدا و زخمي‌شدگان غرامت بدهد.

پيش از اين وزارت خارجه عراق اعلام کرد فؤاد حسين، وزير خارجه اين کشور با فيصل بن فرحان توافقي براي همکاري در زمينه‌هاي کشاورزي و پتروشيمي امضا کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره