نماد آخرین خبر

ماموریت کشتی تحقیقاتی ترکیه در مدیترانه تمدید شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ماموریت کشتی تحقیقاتی ترکیه در مدیترانه تمدید شد

ايسنا/ ترکيه مجددا ماموريت کشتي اکتشافي "اوروج رئيس" را در درياي مديترانه تمديد کرد و دستور به برگزاري رزمايش جديد نيروهاي دريايي خود داد.

به نقل از ياهونيوز، اين در حالي است که تنشهاي ترکيه با يونان و فرانسه بر سر مساله منابع انرژي مديترانه و مرزها با ريسک از کنترل خارج شدن روبرو شده است.

يونان در پاسخ به اعلام اين اقدامات ترکيه توافق پرمناقشه مربوط به تعيين مرزهاي دريايي با مصر را که از سوي ترکيه به عنوان مقصر اصلي شروع دور جديد تنش و مناقشه بين دو طرف اعلام شد تصويب کرد.

نيروي دريايي ترکيه اعلام داشت، ماموريت استقرار کشتي تحقيقاتي اوروج رئيس و کشتي هاي جنگي همراهش در آبهاي مورد ادعاي يونان را براي مدت پنج روز ديگر و تا روز سه شنبه آينده تمديد کرده است.

همچنين نيروي دريايي ارتش ترکيه اعلام داشت، قصد دارد "رزمايش هاي توپخانه اي" در آبهاي ارضي خود در گوشه شمال شرق مديترانه در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه آتي برگزار کند.

خلوصي آکار، وزير دفاع ترکيه اظهار کرد: ما مصمم به حفظ حقوقمان هستيم.

يونان اعلام کرد، تصميم ترکيه براي تمديد ماموريت تحقيقاتي لرزه شناسي کشتي اش در جنوب شرق جزيره کرت نشان دهنده خودداري آنکارا از فروکاستن از بحران است.

يک منابع ديپلماتيک خاطر نشان کرد: اين اتفاق بار ديگر نشان داد چه کسي خواستار کاهش تنش است و چه کسي چنين چيزي را نمي خواهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره