نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ترامپ تهدید کرد: خودم به حساب معترضان پورتلندی میرسم

منبع
مهر
بروزرسانی
ترامپ تهدید کرد: خودم به حساب معترضان پورتلندی میرسم

مهر/ رئيس‌جمهور آمريکا با اصرار به اعزام گارد ملي براي سرکوب مردمي که شهر پورتلند را صحنه اعتراضات ضدنژادپرستي خود کرده‌اند؛ آنها را «آشوبگر و غارتگر» خطاب کرد.

دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا با انتشار پيامي توئيتري، مخالفيني را که طي ماه‌هاي اخير در انتقاد از سياست‌هاي نژادپرستانه دولت وي، خيابان‌هاي پورتلند - بزرگترين شهر ايالت اورگن- را صحنه اعتراضات خود کرده‌اند؛ دزد و غارتگر خطاب و تهديد کرد که خودش به خدمت آنها مي‌رسد!

وي در اين پيام نوشت: چنانچه «تيد ويلر» شهردار نالايق پورتلند، کنترل شهرش را به دست نگيرد و آنارشيست‌ها، آشوبگران، شورشي‌ها و غارتگران را متوقف نکند؛ خودمان دست به کار مي‌شويم و آنچه را که بايد ۱۰۰ روز پيش انجام مي‌شد؛ انجام مي‌دهيم.

شهردار پورتلند هم طي بيانيه‌اي آتشين، خطاب به ترامپ که تهديد کرده براي سرکوب معترضان پورتلندي به گارد ملي متوسل خواهد شد؛ گفت: لطفاً دخالت نکن چراکه ما هيچکدام از سياست‌هاي تفرقه‌انگيز تو را نمي‌خواهيم.

تظاهرات ضدنژادپرستي در اقصي نقاط آمريکا از اواخر ماه ميلادي مي در واکنش به قتل جورج فلويد سياهپوست به دست پليس ايالت مينه‌سوتا آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

ديروز جمعه نيز، دهها هزار نفر از مردم آمريکا با برگزاري يک گردهمايي اعتراضي در شهر واشنگتن دي. سي، خواستار اجراي اصلاحات در قوانين کيفري و حقوق رأي دهي شدند.

اعتراض‌هاي روز جمعه پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريکا در نوامبر ۲۰۲۰ و پيش بيني يک رکورد جديد در رأي گيري پستي صورت مي گيرد؛ رأي گيري که به دليل خودداري دولت ترامپ از تخصيص بودجه مالي به بخش خدمات پستي ممکن است با اختلال روبرو شود.

instagram.com/akharinkhabar